Gå til innhold

BMW E90 318D, 2007 Mod (HJELP TRENGST!!)

NaasE90
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

SPØRSMÅL 1:

Kjøpte nylig En BMW 3-serie E90, 2007 modell. Bilen var tatt service og blitt ettergodkjent før eg kjøpte den.

Men så har det dukket opp noko eg ikkje finn ut av i dashbordet, eller lettare sagt i den mindre skjermen der klokke/dato osv visast.

Der kjem fram ein trekant med "!" Inne i seg etterfølgt av nummer fra 440-481, tala stig til lengre eg kjøre. Har prøvd check control men der får eg bare fram cc-id for spylervæske mangel, ikkje noken av tala eg får opp i den andre skjermen i dashbordet.

Har dåkå noko erfaring eller informasjon til meg kva desse nummera som gradvis stig betyr?

( medfølger bilde for å vise kva eg meinar)

7cuq0mk26ritsirkzlcs.jpg

SPØRSMÅL 2:

Her om dagen da eg stoppa bilen i 5 minutter og skulle starte igjen lyste ei gul lampe, motorlampen trur eg (sjå bilde ) måtte då slå av tenning og starte på nytt for å få start på bilen. Har aldri skjedd med foreige eigar og meg. Har heller ikkje skjedd sidan. Søkte litt opp og leste litt i instruksjonsboka om at det var noko med katalysatoren og noke gassar??

!!Sjå bilde!!

leob2u0aswutq2tskx6e.jpg

Mvh,

Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trekanten kan jo bety flere ting, ikke bare spylerveske.

Det er en generel varsel(ikke kritisk varsel).Om du ikke har på belte, så lyser denne så lenge beltealarmen plinger, den lyser om du har for lite bremseveske osv... dvs. småting. er det noen større varsler, enten bremser osv. så kommer det opp med stort symbol med enten gul eller rød merking.

Gå på computeren og check, så kommer det symbolet som er varsel på opp.

Og som sagt det tallet bak er triptelleren, men denne forandrer seg fra tall med desimal feks. 564.4 til uten desimal 564 om det kommer en varsel (trekant).

Motorlamp kan jo lyse en gang, og aldri komme igjen. Kan bare være en føler som har fått feil signal osv... pleier ikke å være noe å bry seg om, så lenge den ikke kommer igjen. kommer den om og om igjen hele tida, så burde man få sjekka det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...