ThErEx Skrevet Juli 11, 2013 Skrevet Juli 11, 2013 Da har jeg bestemt meg for og begynne på et E30 prosjekt. Karosseriet er handla inn og motoren har jeg fått så da er det igrunn bare og begynne. Planen er E30 med PeeBee Motorsport forstiling og E36 compact bakstilling. E36 M3 3,2 bremser fra EBC(original calipere). Motoren er en 3,2liter fra E36 M3. Vurderer og bygge turbo på den. Tenkte også og finne et datasprut til en rimlig penge Her er noen bilder fra jeg henta karroseriet Hvis noen har no tips eller no så si bare ifra Er første gang jeg bygger banebil så alle tips mottas med glede:D
Evopower Skrevet August 19, 2013 Skrevet August 19, 2013 spennende prosjekt. Jeg følger spent videre 3,2 motoren er sikkert sterk nok til en liten, lett E30? Tenker på Fredrik Aasbøe som startet karrieren sin med en slik. Det var jo en M3 sekser uten turbo. Eller er N/A motor helt tabu nå til dags? Jeg har ikke fulgt så veldig mye med i driftingmiljøet de siste årene ser du.... Ved å ikke bygge turbo sparer du deg for store utgifter, tenker jeg bare.
-Erik- Skrevet August 19, 2013 Skrevet August 19, 2013 Lav vekt, stram diff, kort utveksling, stiv bil og masse galskap så kommer du langt!
ThErEx Skrevet August 19, 2013 Forfatter Skrevet August 19, 2013 Skal kjøre uten turbo nå i starten hvertfall. Blir vell E85 og datasprut hvertfall så håper på og komme opp på 350 hester hvertfall. Det er nokk til og begyne med
diohrvik Skrevet August 20, 2013 Skrevet August 20, 2013 dette kan bli spennende holder med på e85 og 3,2 samt lett og stiv bil kan være morro ei stund i hvertfall selv har jeg det grise morro med lett trimma m52b28 rundt skogen, med fult interiør +
ThErEx Skrevet August 21, 2013 Forfatter Skrevet August 21, 2013 Glemmte selvfølgelig telefon hjemme idag så ble dårlig med bilder. Men har skjært ut guvett i bagasjen for og gjøre plass til en stor radiator. Ver og henta meg en 61 liter tank jeg skal ha baki. Prøve og få mest mulig vekt baki der. Skal ned imorgen og fortsette og hugge ut asfalt matter.. Det mest kjedelige ved å bygge banebil :/ Skal få tatt no bilder igjen da
Mikael-B Skrevet August 21, 2013 Skrevet August 21, 2013 Skal du ha radiator baki? Ville holdt det enkelt og brukt radiator foran. Uten turbo og med E85 går ikke motoren så varmt, så holder lenge med en god alu radiator fremme og gode vifter. Aldri sett noen som har fått radiator til å fungere tilfredstillende baki en liten gatebil som dette, uten å ha gjennomstrømning via tak.
ThErEx Skrevet August 21, 2013 Forfatter Skrevet August 21, 2013 Skal ha turbo etterhvert. men ikke første året med bilen. Har titta litt på froskejlige løsninger når det gjelder og få lufta ned til radiatoren og har noen løsninger som skal testes ut. Skal i tilleg bruke elektrisk vannpumpe for bedre sirkulasjon og dobbel vifte.
ThErEx Skrevet August 22, 2013 Forfatter Skrevet August 22, 2013 3D tegninger av nye gulvet i bagasjen
Mikael-B Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Kjekt med 3D modellering. Er det Inventor? Bruker selv SolidWorks og Mictrostation i arbeidet..
ThErEx Skrevet August 22, 2013 Forfatter Skrevet August 22, 2013 Har en kamerat som går 3D desige og spilldesige som laga for mg Jeg bare skrur bil jg og forklarer han åsen jg vill ha det så greier han lage det meste Sjekk ut arbeidet hans her: http://antigfx.tumblr.com/
ThErEx Skrevet August 22, 2013 Forfatter Skrevet August 22, 2013 bagasjen Litt og gjøre ehr ja Hater asfalt matter :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå