Thundercoil Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Jupp. På standard biler uten M-skjørter er kanalene bar. Så de er enten lakkert i bilens farge, eller i en ruglete sort spesiallakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Jupp. På standard biler uten M-skjørter er kanalene bar. Så de er enten lakkert i bilens farge, eller i en ruglete sort spesiallakk. Skjønner er det nesten helt sikkert at det er rust innenfor? Jeg har nemlig ikke skjekket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Kanalene er det som er mest utsatt på E36. Så ta en god titt under der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Kanalene er det som er mest utsatt på E36. Så ta en god titt under der. Du får vel ikke sett noe her ifra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 De stedene jeg hadde rust på mine 3 E36er, var det flere gjengangere. Kanaler var pill råtten på 2 av de. Alle hadde begynnende rust på den metallisten mellom bakfanger og bagasjelokk, 2 av de på grillrammen som du putter nyrene i, og den ene hadde rust på dempertårnene (hull) Så var alle 3 rustet mye der man bolter på bakstilling og travers. Boltene knakk også inni hullene ved demontering. Jippi. Greit å ha en ladning med propanbrenner og wd-40. Haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 De stedene jeg hadde rust på mine 3 E36er, var det flere gjengangere.Kanaler var pill råtten på 2 av de. Alle hadde begynnende rust på den metallisten mellom bakfanger og bagasjelokk, 2 av de på grillrammen som du putter nyrene i, og den ene hadde rust på dempertårnene (hull) Så var alle 3 rustet mye der man bolter på bakstilling og travers. Boltene knakk også inni hullene ved demontering. Jippi. Greit å ha en ladning med propanbrenner og wd-40. Haha Såppass ja den metallisten mellom bakfanger og bagasjelokk Er denne listen noe man ser når man åpner bakluka eller er det en underliggende B-sone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Den ligger helt åpent og synlig med alt lukket. Hvis du ser på en E36 bakfra, ser du at det er ca 5cm fra baklyktene og ned til bakfangeren. Alt metallet i mellom er "listen" Den har noen "skjøter" ved baklyktene som man kan kappe av og legge nye sveiser i ved bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Plasser du burde se etter : - Skjermene i bånn som går med kanalen, gjerne under også ( som du ser på bilde ) - Bakplata under bagasje - Bagasjerom i sidene bak/ hjulbrønn - Nederst på dører rundt, gjerne innvendig - Kanten nederst på bakskjermer mot fanger - Frontplata - kanaler Under bilen : - Jekkpunkter, ta av puta hvis den sitter der - Langs med kanalen - Rundt hjulbrønn bak Sjekk disse stedene så er du på god vei Uansett så bytter du forskjermer, ser dem er rusta i filler underifra, demonter fanger bak, og sjekk langs med falsen helt nederst på bakskjerm, der pleier det alltid og skjule seg rust, sjekk også under bakplata mot fanger gjerne også på en sånn bil du har kjøpt som har stått i mange mange år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Den ligger helt åpent og synlig med alt lukket.Hvis du ser på en E36 bakfra, ser du at det er ca 5cm fra baklyktene og ned til bakfangeren. Alt metallet i mellom er "listen" Den har noen "skjøter" ved baklyktene som man kan kappe av og legge nye sveiser i ved bytte. [ Bilde ] Får åpne og se en dag om det er noe Vet du hvordan det er med m-Tech sett: http://www.trolltuning.com/index.php/bo ... tyling-kit når det kommer til lakkering og sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Plasser du burde se etter : - Skjermene i bånn som går med kanalen, gjerne under også ( som du ser på bilde ) - Bakplata under bagasje - Bagasjerom i sidene bak/ hjulbrønn - Nederst på dører rundt, gjerne innvendig - Kanten nederst på bakskjermer mot fanger - Frontplata - kanaler Under bilen : - Jekkpunkter, ta av puta hvis den sitter der - Langs med kanalen - Rundt hjulbrønn bak Sjekk disse stedene så er du på god vei Uansett så bytter du forskjermer, ser dem er rusta i filler underifra, demonter fanger bak, og sjekk langs med falsen helt nederst på bakskjerm, der pleier det alltid og skjule seg rust, sjekk også under bakplata mot fanger gjerne også på en sånn bil du har kjøpt som har stått i mange mange år Denne skal huskes Hvor ville du fått tak i forskjermer? Koed? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Kan finne ganske fine brukte på huggeren også, eller forumet.. bare sjekk at det ikke har mye rust ved kanaldelen Jeg fant omtrent alt til min første bimmer her på forumet, bare lete og lete så finner du det du skal ha, samtidig til en vettu pris kontra og kjøpe nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Lakkering av m-pakke går nok helt fint. Tipper det koster 6-8k. Ta en real ringerunde og nevnt at det er helt nye deler. Bare ikke monter det før det er lakkert Kjedelig å betale ekstra for demontering/montering av enkeltdeler. Hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Kan finne ganske fine brukte på huggeren også, eller forumet.. bare sjekk at det ikke har mye rust ved kanaldelen Jeg fant omtrent alt til min første bimmer her på forumet, bare lete og lete så finner du det du skal ha, samtidig til en vettu pris kontra og kjøpe nytt Notert Jeg tenker og lakkere bilen med plasti-dip, når økonomien strekker til, og jeg føler jeg har fått bort all rust osv. Det gjør vel ikke stort mye om den blir flerfarget hvis jeg allikevel skal lakkere den? Eneste ulempen er at hvis jeg har svarte forskjermer og resten av bilen er hvit, så må jeg jo evnt lakkere hele bilen mange flere strøk eller fokusere mer plasti-dip på forskjermene. Problemstillingen er: Jeg vet ikke hvordan det ser ut med 6-7 lag med plasti dip på forskjermene i overgang til f.eks døra som bare trenger ca 3-4. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Lakkering av m-pakke går nok helt fint. Tipper det koster 6-8k. Ta en real ringerunde og nevnt at det er helt nye deler. Bare ikke monter det før det er lakkert Kjedelig å betale ekstra for demontering/montering av enkeltdeler. Hehehe Koster det 6-8k med bare lakkeringa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet August 8, 2013 Share Skrevet August 8, 2013 Når du legger plastidip, må du legge likt på hele bilen første strøket skal omtrent bare brushes på for at det skal hefte til neste lag, sprayboks til en slik jobb er greit nok, men da må du dele opp bilen noe som er tungvindt, du får kjøpt ordentlig palstisprøyte men det koster litt, så for din del burde du egentlig dele opp bilen, f.eks begynne med store flater først som panser tak bagasje så tar du resten etter dette his du har tenkt til og bruke sprayboks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå