Gå til innhold

Kjøp av BMW 318 E36 til 1000kr.

Share

Anbefalte innlegg

Lakkering av m-pakke går nok helt fint. Tipper det koster 6-8k. Ta en real ringerunde og nevnt at det er helt nye deler.

Bare ikke monter det før det er lakkert :)

Kjedelig å betale ekstra for demontering/montering av enkeltdeler. Hehehe

Koster det 6-8k med bare lakkeringa?

Ja det er ikke billig, delene må pusses, platgrunnes og lakkeres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når du legger plastidip, må du legge likt på hele bilen første strøket skal omtrent bare brushes på for at det skal hefte til neste lag, sprayboks til en slik jobb er greit nok, men da må du dele opp bilen noe som er tungvindt, du får kjøpt ordentlig palstisprøyte men det koster litt, så for din del burde du egentlig dele opp bilen, f.eks begynne med store flater først som panser tak bagasje så tar du resten etter dette his du har tenkt til og bruke sprayboks.

Har tenkt og kjøpe http://www.plastidip.no/productdetails.php?product=172 og hele pakka.

kjipt at de juger med prisene ved og fjerne momsen for og friste kunder :?

Er jo egentlig 1.890,-

Med det budsjettet jeg ruller med så er det så vidt noe er aktuelt :/

Derfor jeg har tenkt og bruke så mye som et helt år på og få denne ordnet og evnt strøken hvis økonomien strekker til :)

For 3 gallons med plastidip og spray station så blir det 5.265,- med moms.

Mens på www.dipyourcar.com så selger de det samme og en del ekstra som er hendig og ha for 1773,- #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes uansett at du ikke skal ha mtech på denne, gå for en cleanlook med org. fangere, senk den på BBS hjul, svarte detaljer på frontfanger, den modden som ble gjort her av bilen din ble gromt! diffusoren bak svart, fine dobble stusser bak

Litt inspirasjon :

xb9vd1.jpg

2me4mes.jpg

Tenkte siden du lever nå på budget ;) Ikke kast penga dine på mtech til og begynne med, hold den clean som mulig så kan du heller kjøpe mtech senere hvis du har lyst på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes uansett at du ikke skal ha mtech på denne, gå for en cleanlook med org. fangere, senk den på BBS hjul, svarte detaljer på frontfanger, den modden som ble gjort her av bilen din ble gromt! diffusoren bak svart, fine dobble stusser bak

Litt inspirasjon :

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Tenkte siden du lever nå på budget ;) Ikke kast penga dine på mtech til og begynne med, hold den clean som mulig så kan du heller kjøpe mtech senere hvis du har lyst på det ;)

Angående BBS hjul. hvor får man tak i sånt for en som meg med innsnurpet pengepong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det å være ung uten rik pappa! Hehe

Jeg brukte et år på å fikse opp 328en, og det var med stipend som eneste inntekt.

Første utbetaling gikk til teknisk, så ble det senk, styling og anlegg over tid.

Sånn var det også med bilen etter, og mopeden før (trimdeler, sparkel og lakk)

Dagen jeg var ferdig med 328en (monterte senk på skoleverkstedet), ble jeg påkjørt av en pensjonist i 80-årene og bilen ble kondemnert. Da ble den donorbil til neste prosjekt.

Kan også nevne at jeg aldri fikk råd til M-pakke og lakk. Men senk og felger gjorde 70% av utseendet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med kopihjul e.l vet ikke åssen pris du tenker deg??

Den prisen jeg tenker meg er vel lavest mulig.. ?

Har ikke peiling på hva de ligger på, hva er det billigste man finner som gir best bang for the buck? :D

Må finne ut hvor jeg skal kanalisere penger på bilen framover tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få seg en jobb? Så kanskje du kan øke budsjettet som virker som er på 1 krone.

Hvis du skal få en pen bil ut av denne må du nok ut med noen høvdinger. Det spørs jo helt hvor langt du er villig til å ta den, men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke kostet på denne mye. Få den kjørbar med skilt, sleng på noen senkefjærer (koster 1500,- så du må kanskje bare ut søpla hjemme og rydde rommet ditt for å få litt ukepenger) og få tak i noen fine felger. Felger/dekk koster alt fra 2-3 lapper til 10 lapper avhengig av hva du ønsker.

Når det gjelder rust ville jeg bare pusset, grunnet og lakkert dette selv. Du fikk den til 1000 spenn. Det å betale 6-7000 for lakkering av fangere er for meg helt høl i huet på denne bilen.

Bruk heller bilen til å lære deg mer om det å ha bil. Pusle med småting slik at du får mer erfaring til din neste BMW f.eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få seg en jobb? Så kanskje du kan øke budsjettet som virker som er på 1 krone.

Hvis du skal få en pen bil ut av denne må du nok ut med noen høvdinger. Det spørs jo helt hvor langt du er villig til å ta den, men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke kostet på denne mye. Få den kjørbar med skilt, sleng på noen senkefjærer (koster 1500,- så du må kanskje bare ut søpla hjemme og rydde rommet ditt for å få litt ukepenger) og få tak i noen fine felger. Felger/dekk koster alt fra 2-3 lapper til 10 lapper avhengig av hva du ønsker.

Når det gjelder rust ville jeg bare pusset, grunnet og lakkert dette selv. Du fikk den til 1000 spenn. Det å betale 6-7000 for lakkering av fangere er for meg helt høl i huet på denne bilen.

Bruk heller bilen til å lære deg mer om det å ha bil. Pusle med småting slik at du får mer erfaring til din neste BMW f.eks. :)

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

Jeg har en jobb som gir meg uregelmessige arbeidstider.

Skal jobbe på gården utover høsten nå så det blir noen slanter :)

Har tenkt og investere rundt 20 000,- i bilen.

Når jeg ser tilbake på hvordan jeg har formulert meg her så ser det jo ut som jeg skal selge buksa, skjorta og sokkene for og få råd til noe.

Jeg er bare redd for og kanalisere penger inn i ting jeg egentlig ikke trenger.

Å få mest ut av pengene er det som gjelder her for meg :)

Edit: Glemte og si at den allerede er senket og det er godkjent i vognkort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta må du tenke fornuft i hva du trenger først ;)

Tenker og fikse rust først.

Men når

Når det gjelder rust ville jeg bare pusset, grunnet og lakkert dette selv.
så lurer jeg såklart på hvordan dette foregår.

Så hvis vi kan fokusere på fjerning av rust og lakkering framover så er jeg storfornøyd :)

vet dere en DIY lakkerings thread her på forumet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig kjøpt frontfanger fra trolltuning, og den måtte byttes da den ikke passet. Fikk byttet den, og akkurat samme problemet med nummer to. Han svarte ikke på e-post, så jeg måtte dra dit for å snakke med han. (Jeg bor heldigvis kun 30 min unna.)

Ifølge det jeg har lest på internett så er det mange som sliter med å få tak i han hvis noe ikke passer, så jeg hadde aldri kjøpt noe derifra hvis jeg ikke bodde så nærme.

Nå er jeg spent på om jeg får igjen pengene som han sa, eller om det blir masse kluss..

Men uansett! Som alle andre her sier, vent med styling. Gå ordentlig igjennom det tekniske først.

En ny frontfanger hjelper lite hvis motoren stopper :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...