Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. jeg har slengt en s50b30 i 325'en min også virker alt bortsett fra at jeg ikke får bensin.. (starter på startgass) men bensinpumpa starter ikke og får ikke injectorene til å gi bensin.. jeg har testa at alle injectorene virker med et autologic apparat.. og jeg får ingen feilkoder.. men startet alikevel ikke. Så basicly jeg mangler et signal som settet igang dette.. noe jeg har lagt merke til er at på m3'en så er det en kontakt men på 325'en var det 2.. dette er en banebil så dritet i hvordan det virker så hvis jeg bare kan legge noen ledninger på bryter eller noe er det helt topp.. noen som vet om noe sånt?

Skrevet

Hvor hen går pin nr 13 i motorkontakten til på motorelnettet? (Du må jo kappe og lodde kontakta siden de ikke passer, så har du satt dem rett? ) Det er bensinpumpa.

Om jeg husker riktig; signalet går fra hjernen, til releet og deretter til pumpa. Problemet ditt ligger enten i manglende signal fra hjerne (veldig lite trolig, om du ikke har EWS startsperre på boksen), defekt rele, brudd i fysiske kabler, defekt pumpe eller dårlig jording.

Mål om du har signal til pin 13 da du vrir om nøkkelen. Hvis ikke så vet du hvilken side problemet ligger på.

Skrevet

skal prøve å måle på punkt 13.. det skal jeg gjøre.. men den starter ikke selvom jeg bare tvangstyrer pumpa.. bare dytter plus og minus på den..

jeg har ikke lodda/skjøta noe.. bare satt i kontakta.. men står jo en tom kontakt da.. så det ligger nok noe der..

men hvis jeg må lodde inn å skjøte dette hvordan vet jeg hva som skal skjøtes til hva?

Skrevet

det er 2 motorstyrings enheter ja.. men er vel ikke EWS på 3.0L'eren

jeg fikk ikke noe feilmeldinger når jeg koblet den opp til diagnose verktøy og den kjente ihvertfall igjen hoved enheten.. kanskje jeg kan prøve å koble av den andre også se om jeg får kontakt da.. for da kan det jo være den eventuellt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...