Gå til innhold

Fjerna swirlflaps på e39 530d = feilkoder


adne95
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hå!

Blenda av swirlflapsa på min e39 530d, men følgende feilkoder dukka opp (lå inne fra før av og, men det var pga mye surring, bytting og prøving av lmm, osv) :

swirl flaps – kontaktbrudd (no shit)

lmm – lav verdi

innsugsluft-temperatur føler – høy verdi

turbotrykksregulator sensor – ett eller annet feil, husker ikke dessverre…

har hatt endel trøbbel med bilen, men kan alle disse feilkodene skyldes at jeg blenda av swirlflapsa? uten de blir det vel til at lambdaen får feil verdier ellerno? erfaren bilmekaniker mente på at alle disse feila muligens kunne skyldes det hvertfall :)

noen som har blenda swirlflaps på m57b30 og fått slike feilkoder? :D (motorlampa lyser ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tok ikke vekk egr driten, for da er feilkoder garantert fikk jeg høre.. orker ikke kjøre rundt med lysende motorlampe :P

Magnetventil? Lot bare den armen til flapsa stå, og kobla på vakuumslangene så den går som normalt :)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dreid en plugg som ble satt inn i egr røret som kommer fra eksosen. Dette ble gjort for at det ikke skal være synlig ved kontroll. Da skulle det heller ikke være mulig for motorstyringen å sense forandringer.

Høres ut som en god idé, det funker bra eller?

Ingen feilkoder på egr?

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lese lese lese

heh, trudde det blei feil i eksosverdiene? i og med at det ikke kommer noe gjennom egr systemet?

for å spore helt av: veit du driver med tuning, kunne du gitt meg ett tilbud på tuning av bilen min? og hvor holder du til? har bare en slags billig boks-chip nå som følgte med.. jeg er skeptisk te å bruke den, lover 240hk men merker såvidt forskjell, det bare ryker mer og den går litt ufint på tomgang [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jeg har dreid en plugg som ble satt inn i egr røret som kommer fra eksosen. Dette ble gjort for at det ikke skal være synlig ved kontroll. Da skulle det heller ikke være mulig for motorstyringen å sense forandringer.

Høres ut som en god idé, det funker bra eller?

Ingen feilkoder på egr?

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta

Bilen er oppe å går (dårlig) nå. Ingen lys i motor lampe, men noe er galt. Har hengt på solinoiden som slepper på vakuum. Det hjalp ikke.

Bilen går litt bedre en Skoda bilen vår (som er til salgs. 90 hk).

Skal ta diagnose sjekk i morgen om det går som planlagt. Blir spennende å få resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...