adne95 Skrevet Juli 13, 2013 Share Skrevet Juli 13, 2013 Hei hå! Blenda av swirlflapsa på min e39 530d, men følgende feilkoder dukka opp (lå inne fra før av og, men det var pga mye surring, bytting og prøving av lmm, osv) : swirl flaps – kontaktbrudd (no shit) lmm – lav verdi innsugsluft-temperatur føler – høy verdi turbotrykksregulator sensor – ett eller annet feil, husker ikke dessverre… har hatt endel trøbbel med bilen, men kan alle disse feilkodene skyldes at jeg blenda av swirlflapsa? uten de blir det vel til at lambdaen får feil verdier ellerno? erfaren bilmekaniker mente på at alle disse feila muligens kunne skyldes det hvertfall noen som har blenda swirlflaps på m57b30 og fått slike feilkoder? (motorlampa lyser ikke) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2013 Ingen? Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1802tii Skrevet Juli 25, 2013 Share Skrevet Juli 25, 2013 Jeg har også tatt vekk swirl flaps og blindet erg. Har fåreløpig ikke prøvd å starte da jeg venter på ny turbo. Har du latt den lille magnetventilen stå igjen? Skulle tro at den kunne være årsaken til problemene??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2013 Jeg tok ikke vekk egr driten, for da er feilkoder garantert fikk jeg høre.. orker ikke kjøre rundt med lysende motorlampe Magnetventil? Lot bare den armen til flapsa stå, og kobla på vakuumslangene så den går som normalt Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1802tii Skrevet Juli 26, 2013 Share Skrevet Juli 26, 2013 Ok. Jeg amputerte vekk alt og plugget vakuum slangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juli 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2013 Stemmer skrik ut når du får start da, og sjekk om det er noen feilmeldinger Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristianf16 Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Hei! Jeg fjerna swirl-flapsene og blendet vacum slangene til styring av flapsene og EGR ventilen. Og motorlampa mi begynte å lyse Er en 330d M57N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristianf16 Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Nå har jeg koblet til vacumslangen til EGR ventilen ijenn, men motorlampa lyser enda :/ det kjennes også ut som bilen går dårligere.. koble fra batteriet for å få resatt feilmld. eller må mann ha diagnoseutstyr for å få den bort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1802tii Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Prøv å la magnetventilen for vakumslangen være tilkoblet. Det er bare den som har el tilkobling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristianf16 Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Den var tilkoblet hele tia. Lampa har slukket nå, etter at jeg koblet til EGR-ventilen ijenn og har kjørt omkring 10 mil etter det. Og det er merkbar forskjell på motorkraften etter at lampa slukket, går som den skal ijenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1802tii Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Jeg har dreid en plugg som ble satt inn i egr røret som kommer fra eksosen. Dette ble gjort for at det ikke skal være synlig ved kontroll. Da skulle det heller ikke være mulig for motorstyringen å sense forandringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juli 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2013 Jeg har dreid en plugg som ble satt inn i egr røret som kommer fra eksosen. Dette ble gjort for at det ikke skal være synlig ved kontroll. Da skulle det heller ikke være mulig for motorstyringen å sense forandringer. Høres ut som en god idé, det funker bra eller? Ingen feilkoder på egr? Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Lese lese lese Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juli 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2013 Lese lese lese heh, trudde det blei feil i eksosverdiene? i og med at det ikke kommer noe gjennom egr systemet? for å spore helt av: veit du driver med tuning, kunne du gitt meg ett tilbud på tuning av bilen min? og hvor holder du til? har bare en slags billig boks-chip nå som følgte med.. jeg er skeptisk te å bruke den, lover 240hk men merker såvidt forskjell, det bare ryker mer og den går litt ufint på tomgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1802tii Skrevet August 24, 2013 Share Skrevet August 24, 2013 Jeg har dreid en plugg som ble satt inn i egr røret som kommer fra eksosen. Dette ble gjort for at det ikke skal være synlig ved kontroll. Da skulle det heller ikke være mulig for motorstyringen å sense forandringer. Høres ut som en god idé, det funker bra eller? Ingen feilkoder på egr? Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta Bilen er oppe å går (dårlig) nå. Ingen lys i motor lampe, men noe er galt. Har hengt på solinoiden som slepper på vakuum. Det hjalp ikke. Bilen går litt bedre en Skoda bilen vår (som er til salgs. 90 hk). Skal ta diagnose sjekk i morgen om det går som planlagt. Blir spennende å få resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå