Gå til innhold

Fått mangellapp fra BT.

Jonas_S
 Share

Anbefalte innlegg

Er noen som vet om noen punkter der det står at ved visning hos biltilsynet av de feilene man har fått på mangellapp, så skal KUN de feila som er skrevet opp på mangellappen kontrolleres om et utført?

Håper på gode svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk visning på nin bil. Ulovlig senk og ulovlig xenon. På kontroll hos bt sa kontroløren at felgene heller ikke var bra. Men siden de ikke så det på kontrollen så dret han i det også.

Så de tar nok flere feil på visninga om de finner mer der.

Er på etterkontrollen etter eukontroll de ikke skal se på nye feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mangellappen er overfladisk kan det hende du slipper unna full visning. Jeg hadde en gang mangel på to stk nedslitte dekk ( på en ellers rimelig bedriten bil), og når jeg kom i skranken fikk jeg bare et byråkratisk stempel på lappen samt et muntlig "OK". Så jeg løp ut i bilen og kjørte før de ombestemte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mangellappen er overfladisk kan det hende du slipper unna full visning. Jeg hadde en gang mangel på to stk nedslitte dekk ( på en ellers rimelig bedriten bil), og når jeg kom i skranken fikk jeg bare et byråkratisk stempel på lappen samt et muntlig "OK". Så jeg løp ut i bilen og kjørte før de ombestemte seg.

Lappen SKAL vel også være merket med at de skal ta en full visning?

Hvis det er punkter skal vel disse sjekkes og i utgangspunktet ikke noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok biltilsynet kan se etter feil på bilen din når og hvor de måtte ønske det.

Er noe ulovlig så er det ulovlig uansett om det ble oppdaget på siste EU-kontroll eller ikke (eller kontroll på veien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ringe å si du skal på ferie eller noe, og at timen ikke passer så kan du utsette det ganske lenge.. :D Tror jeg dro ut tiden med overkant av 3 mnd sist gang jeg fikk mangellapp.. :lol:

Allerede fått utsatt fra 20/6 til ut juli pga offshore jobb. Men spm va om eg må betale den timen eller den er gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...