Gå til innhold

Må bytte M54 motor og trenger hjelp

runningman
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Motoren i min 2001 520i Manuell takket for seg her om dagen. Dvs. Den går bare på 5 sylindre, og det viser seg at sylinder 4 måler ingen kompresjon. Motoren har brukt MYE olje i noen år nå, så jeg visste at det ville skje en eller annen gang..

I den forbindelse trenger jeg gode råd om hva jeg bør gjøre. Så langt har jeg konkludert med at å skaffe en byttemotor vil bli den enkleste/billigste løsningen, men det er mulig jeg tar feil. Jeg har leita litt rundt etter motor og så lang har jeg kommet over en 2001 M54B22 som satt i en manuell, så den burde passet perfekt, men den står noen timers kjøring unna. Jeg har også funnet en M54B25 for automat som selges på huggeri like ved, men jeg er usikker på om det vil går rett ned i bilen min, er det noen som har erfaring med det? Er det noen andre tips/ting jeg burde vite om før jeg stikker å handler ny motor?

Håper noen kan hjelpe meg med dette! takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker du litt rundt på forumet her finner du prosjekttråder med folk som har oppgradert sin m54b22 til større motorer og folk som lurer litt på samme som deg.

Jeg har det ikke i hodet hva som funker eller ikke, men er du utålmodig på svar, så prøv å søk litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok den passer rett nedi om du tar svinghjul og clutch fra din.

Jeg byttet jo dette i en E46 og ting var rimelig likt der. Men går du til 3 litern så er det andre ting du må ha.

Ellers er B25 og B22 rimelig like utenfor. Ellers er det små forandringer som må til. Du må da ha ny styreenhet for 2,5 litern og da synke opp hele startsperre systemet.

Letteste med null sjans for problemer er en ny 2,2 :) (Finnes jo trim til denne som gir deg ca like mye gamp som 2,5 litern også).

PM meg om du har spørsmål :) Kjenner disse motorene rimelig greit nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...