Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo folkens!

Skal bytte til simons catback på bmwen men problemet er at alle skruer er rusta i filler ved skjøten under, i tillegg går boltene som holder eksosen bak rundt, noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Ved skjøten bak er jo bensintanken også, så vet ikke om jeg tørr og bruke vinkelsliper der...

Skrevet
Baufil da ?

Har prøvd med baufil, men den er jo såklart for stor... har fått løsna eksosen bak, så nå mangler jeg bare ved skjøten.. problemet nå er jo at vinkelslipern er i Sverige en tur, så har ikke en dritt...

Skrevet

er bare ene på min ivertfall.

Har du acetylen/oksygen evt propan tilgjengelig? det er overhode ingenting som er bedre enn varme når man kjemper mot rustne eksosbolter.

Prøv det, eventuelt uten i kombinasjon med to store rørtenger så kommer den nok.

Skrevet

Problemet er at det er ikke noe hode lenger på bolten :P

Her er en liten tegning, og inni denne delen sitter igjen bolten etter jeg kappa, er denna gjenga? :)

1rooco.png

Skrevet

vis jeg ikke husker feil så er det bare gjenomgående bolter. men er ikke 100% sikker

edit: men vis den er gjenger i den så kan du jo bare kappe boltene og eventuelt sveise på en mutter og skru dem ut

Skrevet

Boltene er kappa, så jeg vurderer egentlig og bare banke de ut hvis de ikke er gjenga men er usikker.. Evt. bare varme de opp, eller borre de ut..

Skrevet

Er bare gjennom gående bolter med mutter på. Du må ikke kutte ringen på eksosdelen som går mot katten, den skal du bruke videre.

Husk å se at skjøtering (dingsen) som er mellom rørene henger igjen på eksosen og ikke potten du har tatt av.

Skrevet

Ja det vet jeg, skjøten sitter på katdelen, og det andre skjøtestykket sitter på det jeg skal ha på, problemet er at den bolten som sitter i skjøten sitter helt jævlig, har ikke blåselampe e.l men har finslipt ene siden så mangler bare baksida der hvor hodet til bolten er, dette var noe hinsidies jævlig! Alt er rusta i filler fra kat og ut så var på tide og få bytta det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...