Bipbapbarra Skrevet Juli 20, 2013 Skrevet Juli 20, 2013 Som topic sier ønsker jeg å kjøpe girkasse til e53 x5 Automat
Eirik Viste Skrevet Juli 20, 2013 Skrevet Juli 20, 2013 Hei. Jeg har aut.kasse fra E39 530d facelift. Det er den forsterkede kassen som kom i modellene med 193 hk. Km.standen skal være rundt 185.000 km. Jeg kjøpte kassen i Tyskland. Kjøperen byttet ut denne kassen fordi han trodde at den var defekt. Men bilen hadde samme defekt med den nyere kassen og. Så det var ikke feil med denne kassen likevel.Feilen var noe annet. Denne kassen kan selges for 6.000 kr + eventuell frakt. Jeg har og en annen kasse fra en 2002 mod 530d som sønnen til min kone krasjet. Den kassen er kjørt godt 211.000 km. Bilen var i meget bra stand og kassen girte perfekt før skaden inntraff. Jeg kjørte selv bilen ved flere anledninger og både motor og kasse var i topp stand. Denne kassen er jeg 100% sikker på og den koster 7.500kr. Jeg kjenner ikke X5 så godt, men etter en liten sjekk tror jeg at kassene som jeg har er den riktige for din bil. Denne kassen passer også til motorene med 184 hk. De kassene er ikke så sterke som de jeg har for salg. Jeg har rabattavtale med TollpostGlobe,håper jeg. Har ikke sendt deler med dem på en god stund. Det er også en liten mulighet for at jeg tar en tur østover, hvis et par andre handler går i orden. Hilsen Eirik. 92 22 65 44.
Bipbapbarra Skrevet Juli 21, 2013 Forfatter Skrevet Juli 21, 2013 Tror ikke disse passer men skal undersøke....
Eirik Viste Skrevet Juli 21, 2013 Skrevet Juli 21, 2013 BMW brukte jo normalt de samme motorene og kassene på X5 og 5 seriene på de tidlige utgavene. Er i så fall små forskjeller, og da oftest på motorledningsnettet. Hvis du finner ut av delenummeret på kassen eller skriver hvilken modell og motor du har, så kjenner jeg og folk som har god greie på de bilene. Men kom akkurat nå på at det er jo 4 hjuls drift på X5. Og den har kanskje uttak for en fordelerkasse? Vi ser hva vi finner ut. Eirik.
Eirik Viste Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 I alle fall den ene kassen min er fra samme årsmodell som din. Men begge er nok like. Det en skulle ha funnet ut er om fordelerkassen med brakett kan skrus over på en vanlig E39 530d kasse. Iverste fall går det kanskje an å sveise et feste eller to fra din kasse over på min. Burde ikke være noe problem hvis folk som kan sveise aluminium gjør jobben. Jeg snakket med en annen kar tidligere som hadde fått overhalt en 3.0d kasse. Kanskje det var en x3. Han måtte vissnok ut med 35.000 kr. Det er ikke mange av slike kasser for salg. Da er det kanskje mulig å være kreativ og få til å bruke en vanlig kasse. Jeg skal prøve å finne ut mer om dette. Har en bekjent som jobber hos BMW i Stavanger. Han kan sikkert spørre en mekaniker om forskjellene. Hilsen Eirik.
Hpi Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Hvis disse skissene fra realoem.com stemmer med virkeligheten så ser ser det ut som kassen fra 530D har feste til fordelingskassen som X5 har. Jeg sammenlignet 2 biler fra 05/2002 og fikk da opp følgende: 530D har delenummer 24007511009 og kassen heter A5S 390R - WZ E53 X5 har delenummer 24007508857 og kassen heter A5S 390R - XF Så det er ihvertfall samme GM kassen som heter 5L40E Her er skisser av kassene: X5: http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=24&fg=05 530D http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=24&fg=05
Eirik Viste Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Det var et bra forslag med å sammenligne kassene. Så spørs det om det går an å skru fordelerkassen fra X5 over på en vanlig 530d kasse. Da er det nok on fordel om Barracock kanskje kan ta bilder eller sjekke ut hvordan kassen ser ut i koblingen mot fordelerkassen. Blir den originale 530d flensen brukt? Ellers tas flensen av og fordelerkassen tres over splinesakslingen? Det er ikke så lett å finne ut av på bilder som jeg har sett. Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå