Clevion Skrevet Juli 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2013 Falskluft kan være variabelt innimellom, vis det er en knekk på en slange feks så suger den falskluft i en spesiell vinkel. Men kan høres ut som LMM. Står på innsugsslangen. Finner ikke ut ved å koble fra VEiv/kam-sensorer, men såvidt jeg har erfart får man alltid feilkode på disse.Få lånt en LMM! Evt koble den fra og se om det blir noe forskjell. Hvor i motorommet er LMM? Så skal jeg prøve og få sett på det i løpet av uka. Jeg har ingen feilkoder på verken cam/crank sensor på feilkodene jeg fikk opp. Du må nok skaffa deg eit multimeter til å måla verdiar på diverse sensorar. Dei fleste sensorar er vanskelige å finna feil på ved å nappa dei ut. Fatter har nok et multimeter. Hvordan måler man spenninga til en sensor? Det aller aller letteste er å sjekke gummislangene som går fra LMM og luftfilteret og inn på motoren for hull eller sprekker. Du bare bender litt på de osv så ser du ganske lett om de er ødelagte. Koster deg ca 700 spenn å kjøpe de 2 stykkene du trenger om de har blitt utslitte. Jeg skifta nettopp de på min egen bil. Vis jeg finner ut hvor LMM sitter, så skal jeg se om jeg ser noe sprekker. Er helt grønn når det kommer til BMW og værtfall dissa nye tekniske greiene, iforhold til god gammel japse bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind_E39 Skrevet Oktober 25, 2016 Share Skrevet Oktober 25, 2016 (endret) Fant du ut noe her? Har akkurat samme problemet, skiftet alle tre lambdasensorer men fortsatt problem. Et verksted jeg var i kontakt med mente på at det var ecu`en. Bruker mye bensin og er en spesiell lukt av eksos. Har byttet veivventilasjon og innsugsbelgen men ikke LMM Endret Oktober 25, 2016 av Eivind_E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 25, 2016 Share Skrevet Oktober 25, 2016 Innsugsbelgen blir dårlig før eller senere på disse rekkeseks bensinmotorene. Byttet min her en god stund tilbake og der var det sprekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind_E39 Skrevet Oktober 25, 2016 Share Skrevet Oktober 25, 2016 Ja den var ganske sprø så fikk byttet denne men ingen forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Oktober 27, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2016 Bruker mye olje? Hadde svidd oljelukt i kupeen på gamle E39en, mulig toppakning evt toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå