Gå til innhold

320i E46 Førstebil

Share

Anbefalte innlegg

Jepp jepp, da føler jeg det er tida for å legge ut et lite stykke om E46´n. Den har vert i mitt eie siden Desember, det er en 2000mod, importert fra tyskland i 2004. Når jeg tok den over hadde den gått kun 115k, den fikk fort montert et effektanlegg fra Scorpion da den originalt hørtes ut som en symaskin. Og Angel Eyes da det ser så jævelig heftig ut. :wink:

fgfdfasj36edpaknz0mk.jpg

8c9ffiingpllam59p9v7.jpg

Når tida kom for å legge om til sommerhjul fant jeg ut at dekkene på de var lagt på når bilen fortsatt gikk i Tyskland. Så siden planen var å få tak i noen grommere felger en gang senere gjorde jeg det likegreit med en gang, istendenfor a legge på ny gummi på de gamle felgene.

7pbaaltu2si8c9j0go81.jpg

Jeg hadde originalt lyst på BBS RS men sleit med å finne 18" til en overlevelig pris for en som fortsatt gikk på skole. Så jeg valgte ut noe som ser litt ut som en modernisert utgave av disse. De oppfylte mine krav om mange eiker og noen gromme kanter, jeg gikk for gullfargede med polert rustfri kant, og i ettertid er jeg glad jeg gikk for disse istenden for BBS'ene 8)

De gamle 17" Alutech'ene er nå vinterfelger, og de originale 16" er børnefelger.

ke8bl1dv6uusrwwceo31.jpg

r3p9us7522s1ncjzb9qd.jpg

Nå i mai handlet jeg M3 front, skjørter, og bakfanger + spredere med klarglass, Ska lakkeres til uka (Mest sansynlig).

I forbindelse med bytting av bakfanger har jeg et spørsmål: Det er parksensorer i originalfangeren, jeg vil gjerne beholde de men jeg kan ikke bare sette de gamle sensorene i den nye fangeren, det ville rett og slett sett helt jævelig ut. Såh, vil nyere sensorer som kan lakkes gå overens med de gamle pluggene i kjerra mi, og vil det virke på software sida? :?

s6jon5qosyvdzodq1adv.jpg

Jeg ventet med å starte denne tråden fordi jeg visste det ikke ville skje så mye får jeg ble lærlig, som skjedde for fem uker siden. Første lønninga dumper snart inn på konto så nå vil det nok ta fart.

Jeg har lagt en del plander for bimmeren, nå i første omgang skal bodykittet lakkeres og monteres, Jeg skal fjerne den midtre eksosmuffleren (MER LYD!), Fikse klimaanlegget, Og lakkere linsehuset til Xenon prosjektoren, skal matche felgene.

Videre planer inneholder CSL bakluke og nytt panser Hartge eller GTR, i ulakkert karbon. Karbonfoliert tak + andre småting som bakdiffusoren, indre lyktehus (kun den svarte delen). Sportsinteriør, Dynavin, Nye speiler (E36 M3 style e.l.). LED baklykter, DEPO facelift style. Klare blinklys, og Chiptuning. Har noen flere ideer men skal holde kjeft i tilfelle jeg ombestemmer meg. Åpn for flere forslag! :D

Når jeg var på guttetur i sverige sist helg knakk høyre bakfjer pga for mange alkoholholdige drikkevarer i baggasjen + befolket baksete. Så da sitter jeg med samme situasjon som med felgene, jeg kan bytte bakfjørene, eller jeg kan bare sette på senkesett med en gang, siden det er planlagt uansett. Men hva skal jeg gå for? Jeg har sett på K&N cup kit med touring fjører eller Koni FSD Eibach Pro-Kit men jeg tror det kan bli litt for lavt da hjulene stikker nesten ulovlig langt ut pga innpresset i felgene. Pluss att jeg skulle gjerne hatt noe juterbart, ihvertfall bak da det skal bli flere gutteturer. Luftfjering er vell noe jævelig me styr? :?:

xhprias4bjiktsu1uzg7.jpg

yby0r8muivrvwq77qe6d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Sånn! da blei den litt lavere ja, vakkert.

47k8va7su479cq8on7oq.jpg

Jeg gikk for SuperSport Black Evolution settet. Funker bra, litt støy når jeg legger helt over men fant ut at det var fjerene som vrir seg. Og så er det steinhardt men godt er det, eller hadde jeg bare bånna demperane hele tida.

Det er stor forsjell, den biter inn i svingene og ligger ganske flatt, akurat som det skal være.

Fangerne er enda ikke lakkert, pengene flyr fort, jeg falt blant annent for denne

iausuxz0bmqqxabgiohf.jpg

Men jeg gjør det jeg kan når jeg kan det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...