arnebart Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 jeg har lyst til å kjøpe meg en 520I (99-01 modell) men jeg synes 150 hk er litt lite, og har blitt anbefalt å egt kjøpe 2,2L fordi bilen er så tung at 150 hk er ikke nok til å dra bilen slik at den går bra, men det er jo mulighet for å chipe bilen, og jeg lurte på om det var noen her inne som viste om noen bra chipper? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Chip på sugemotor hjelper ikke stort. Sats heller på en med større motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 Chip alene? du må nesten gå for "full pakke" med annet luftfilter, eksos og chip for å merke noe som helst. snakk med Fezken(tror det er det han kaller seg her på forumet" han fixer chip til deg:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 Jag tycker faktiskt att dessa Siemens system blir riktigt bra efter chipning. Har gjort två stycken i helgen, en E39 525i -01 och en E46 330ci -03, båda med Siemens MS43. Jag har dessutom kört just den 330in ganska mycket även före chipningen och kan därför bedöma skillnaden. Tycker den känns klart mer rapp och bättre ork i botten, svarar bättre genom hela registret. Siemens systemen (de sitter på alla M52,M54 95 - 05ca) har en mapp för 91 oktan och en mapp för 98 oktan redan från början. Kör man mestadels på 95 oktan så hamnar man i 91 mappen och kör man 98 oktan så känner styrsystemet av det och man får lite vassare tändning. Jag tycker det blir bra skillnad oavsett vad man kör med, jag brukar vässa både 91 mapparna och 98 mapparna så resultatet blir bra oavsett. Du får självklart mer effekt om du byter motor till en 2,5 liters eller större - men det är också mer jobb och kostar mer. Skicka mig PM hvis du är intressert av chip så berättar jag mer. Mvh// A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå