Jump to content

Byttet Casterstag pga risting men rister litt ennda

Haug530D
 Share

Recommended Posts

Byttet Casterstagene og opphengsstagene samt stabstagene foran i dag på min E39, i Casterstagene satte jeg i Powerflex foringer.

Før ristet det ganske mye når jeg bremset ned, vel og merke om jeg ikke hadde full brems, ganske mye av ristingen ble borte etter dette, men jeg kjenner en svak risting ved nedbremsing fortsatt, ikke noe voldsomt men jeg kjenner at det er der, hva kan det være som gjør dette, bremser? styrestag? etc....

vil tro det er skivene.

om du triller rolig, ca 10kmt, og bremser forsiktig, kjenner du da en svak pulsering? isåfall bytt skiver og klosser.

jekk opp og kjenn etter slark i styrekulen eog :)

Bytta du dem sjøl?

Festa du endeleddene ved vanlig høyde på hjula?

Byttet dem selv ja, har fagbrev som bilmekaniker/reperatør tunge kjøretøy.

Hjulene sto på bakken når jeg skrudde til stagene ja.

vil tro det er skivene.

om du triller rolig, ca 10kmt, og bremser forsiktig, kjenner du da en svak pulsering? isåfall bytt skiver og klosser.

jekk opp og kjenn etter slark i styrekulen eog :)

Ja tror egentlig mest at det kan være skiver da de var nye for rundt 7 år siden (Jeg bremser sjelden :P ) Så de er nok modne for utskifting ja, skal teste de i morgen.

Har lest en del om bremseskiver og E39 og etter som jeg har forstått er det visstnok ikke bare å slenge på noen skiver da disse bilene er voldsomt nem overfor diverse merker, noen som har forslag til idiotsikre bremseskiver til disse bilene? bør jeg kjøpe orginalt eller?

Hvordan er tårnlagrene da? Hos meg var de skyld i risting under oppbremsing.

Godt spørsmål egentlig, er ikke så veldig lenge siden de ble skiftet, men tror disse er en ganske svak konstruksjon på E39.