Gå til innhold

E34 525tds førstebil?

Mariuskv
 Share

Anbefalte innlegg

Halloen, ny på forumet, så vet ikke om denne er postet helt rett? (men ikke ny på bmw:P)

Men eg har lyst å kjøpe 525tds e34 som førstebil og lurte litt på om disse går greit og om forbruket er greit? evt om 520i e34 er noe bedre å satse på?

Vet om diverse feil man må se etter :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34/E39 525 tds er solide konstruksjoner begge to. Motormessig så er de temmelig skuddsikre, i alle fall i orginal tilstand. Hvordan de er etter chipping kan sikkert variere. Forhør deg om dieselpumpe er byttet i ikke alt for fjern fortid, om den er det, så slipper du høyst sannsynlig å skifte den. Se etter at det ikke er luft i drivstofftilførselen. Dette ser du enklest ved å titte på det gjennomsiktige "spiralrøret" i motorrommet mens motoren går. Få gjerne noen til å ruse motoren mens du titter.

Utover det, så er det jo det vanlige: Rust. Sjekk at kanaler og bilens underside er hel og pen.

Dette er relativt store og tunge biler, så understell, hjuloppheng og bremser er utsatt for relativt store belastninger. Det skal ikke være slark og klunking under kjøring. Pass på at bremsene tar jevnt og uten vibrasjoner. Vet ikke hvordan det er med E34, men E39 525 tds kan lett få kast i bremsene.

Som sagt, både motor og karosseri er gode konstruksjoner, både for E34 og E39, så om du finner et godt eksemplar er det bare å handle. Du kommer til å få en bil som er svært komfortabel, og godt med krefter. På ingen måte noen sprinter, men et godt drag og fornuftig forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... 422&ov=web her er en fin bil fra mine øyne vertfall, men lurer litt på girkassen, ny dieselpumpe og 6 dyser følger med.. Men litt dyr kanskje? :)

Denne tror jeg er godt holdt. En på forummet her som eiger den ;)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... 422&ov=web her er en fin bil fra mine øyne vertfall, men lurer litt på girkassen, ny dieselpumpe og 6 dyser følger med.. Men litt dyr kanskje? :)

Denne tror jeg er godt holdt. En på forummet her som eiger den ;)

sent from my microwave using tapatalk

Ja, sett litt på tråden hannes her inne på forumet, og virker som han kan det han driver med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo selvsagt avhengig av budsjettet ditt, men jeg synes muligens den blien så litt herjet ut. Mangler tanklokk, skrammer og hull på støtfanger bak, samt de mekaniske tingene som selger nevner i annonsen. Men det er kanskje bare jeg som begynner å bli gammel og kresen. ;)

Hadde det vært meg hadde jeg heller lagt på noen kroner og gått for E39. Den E34'en hadde riktignok gått tilsynelatende lite, men synes at det var merkelig med såpass med tull på en bil som bare har gått 181.000 km. Vår E39 hadde nått 300.000 da vi byttet den inn, og vi hadde aldri noe så alvorlig krøll med den.

Denne virket nå relativt grei?

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=42637830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo selvsagt avhengig av budsjettet ditt, men jeg synes muligens den blien så litt herjet ut. Mangler tanklokk, skrammer og hull på støtfanger bak, samt de mekaniske tingene som selger nevner i annonsen. Men det er kanskje bare jeg som begynner å bli gammel og kresen. ;)

Hadde det vært meg hadde jeg heller lagt på noen kroner og gått for E39. Den E34'en hadde riktignok gått tilsynelatende lite, men synes at det var merkelig med såpass med tull på en bil som bare har gått 181.000 km. Vår E39 hadde nått 300.000 da vi byttet den inn, og vi hadde aldri noe så alvorlig krøll med den.

Denne virket nå relativt grei?

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=42637830

Tja, er ikke kresen på utseende vertfall.. men ska ha Manuell gir :) liker e39 også, så takk for svar, får se igjennom litt tråder osv om de ;)

Dyrere forsikring på E34 enn på E39? med samme motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...