Nico9311 Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Etter at bilen har stått 3-4 måneder mens jeg har vært i militæret fant jeg endelig problemet når jeg kom hjem igjen... Registerreima hadde røket... - M40 motor Har sjekket ventiler og topp og det ser helt fint ut, ingen sprekker eller bøyde deler. Har også bestilt nye deler fra koed som jeg fikk i dag: Ny reim, strammehjul og 2 løpehjul. Men hvordan stilles dette inn igjen slik at jeg ikke ødelegger motoren? Har hørt at syl 1 og 4 skal stå i tenningsmodus, og reim settes på når de er ved øvre dødpunkt. Setter pris på all hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=51291 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nico9311 Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2013 http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=51291 Takk for svar. Har sett litt rundt på forskjellige tråder, blant annet en DIY på hvordan å gjøre dette.. Men er det det samme når reima er røket og motoren må stilles inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Har ikke gjort det på BMW, kun et par japser, så vet ikke om det er merker eller om du må ha spesialvertkøy. Jeg har pleid å turne motoren til merkene matcher og så passet på at kam, veiv osv. ikke beveger seg (gjerne ved hjelp av egne merker igjen). Hvis den bokstavelig talt har røket over, stiller det seg nok litt annerledes enn å bare merke med blanco. Hehe. Vet ikke om din motor tåler å få reimen røket uten å havarere osv. Men det er nok mange her inne med bedre kompetanse som kan svare deg skikkelig på akkurat din motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nico9311 Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2013 Har ikke gjort det på BMW, kun et par japser, så vet ikke om det er merker eller om du må ha spesialvertkøy.Jeg har pleid å turne motoren til merkene matcher og så passet på at kam, veiv osv. ikke beveger seg (gjerne ved hjelp av egne merker igjen). Hvis den bokstavelig talt har røket over, stiller det seg nok litt annerledes enn å bare merke med blanco. Hehe. Men det er nok mange her inne med bedre kompetanse som kan svare deg skikkelig på akkurat din motor Reima røyk mens jeg kjørte ja. Slitt av.. Men takk for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Da er det nok gått noen ventiler hvis det skjedde under kjøring. Greit å sette på ny reim løst og ta en komptest før du setter den sammen igjen. Skal stå på merker. Evnt om det er no veivlås og kamlås til den motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nico9311 Skrevet August 6, 2013 Forfatter Share Skrevet August 6, 2013 Var innom to verksted i dag, begge skulle ha 3000 for å sette på reim og starte den for å ta en komp test. Litt kjedelig dersom ventilene er gåene. Da det også må fikses. Har ogaå en helt lik motor liggende men har ingen garanti for at den fungerer heller. Så jeg får vel bare bite i det sure eplet og ta kostnadene.. Eventuelt avtale en makspris så ikke det blir så alt for galt. I tilfelle blir det ny bimmer med en gang denne er fikset. E60 .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Er jo bare og sette på reima og sjekke det.. Verste som skjer er at alt er skeivt og du må bytte motor.. Men vær sikker på at sylinder 1 står på topp når veiva står på merket. Går ut i fra at det er slik på bmw motorer også. Eventuelt kan du ta av toppdekselet og sjekke om det er noen ventiler som henger, eller er synlig skeive. Vet heller ikke hvor lett det er og se ventilene på bmw motorer. Har aldri skrudd på dem før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nico9311 Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Er jo bare og sette på reima og sjekke det.. Verste som skjer er at alt er skeivt og du må bytte motor.. Men vær sikker på at sylinder 1 står på topp når veiva står på merket. Går ut i fra at det er slik på bmw motorer også. Eventuelt kan du ta av toppdekselet og sjekke om det er noen ventiler som henger, eller er synlig skeive. Vet heller ikke hvor lett det er og se ventilene på bmw motorer. Har aldri skrudd på dem før. Har tatt av toppdekselet, men kunne bare se ventilløfterne. Alt så greit ut der, men selve ventilene vet jeg ikke hvordan det står til med. Angående merket reima skal på, er det en plastikkliknende skive som angir sted den skal på. Eneste problemet er at denne ikke sitter fast, og kan snurre rundt. Noen som vet hvordan denne skal stå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå