bmw25 Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Min e46 320coupe er tom for strøm. Og batteriet må lades. Batteriet er bak, og jeg kommer ikke meg inn dit når det ikke er strøm! Bagasjeluken vil ikke opp uten strøm tydligvis.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JMossige Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Startkabler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus M Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Opp med panseret! på passasjerside oppe ved torpedoveggen, der har du en plusspol og en minuspol som du kan koble laderen til Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetBMW Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Har du ikke nøkkel på bagasjeluka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmw25 Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Fungerte ikke med nøkkel i luka når jeg prøvde.. Nå har jeg ikke prøvd minus og pluss polen med torpedoveggen, men jeg var så lur at jeg kobla ifra minuspolen på batteriet(var egentlig meningen å ta ut batteriet for å ta det på lading, men så måtte jeg plutselig stikke) før jeg tok igjen luka. Vil vel muligens ikke funka å bruke polene med torpedoveggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Hvorfor skulle ikke det fungere ? do it Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus M Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 setter du laderen på polene i motorrommet så får du ihvertfall strøm i systemet så du får opp bakluka. kjør på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eksos Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Sikker på at han får strøm uansett? Om minuspolen er av bake er jo ikke kretsen heil.... Tror det fort kan bli ett problem :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thundercoil Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Men når man bruker startkabel pleier man å ta på en kabel på en pol, og den andre på noe annet pga gnister og knallgass. Bruker f.eks. Plusspolen i motorrom, og minus på dempertårn, motorblokk e.l. Så da blir det jo i praksis som å droppe å ha minusen på batteriet tilkoblet (som TS) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odd-M Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Du kan bruke startkabler fra et hvilket som helst 12V batteri til de to nevnte polene i motorromemt, for å få liv i bilens elektriske systemer. Selv uten tilkoblet batteri i den aktuelle bilen. Been there, done that. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts