TRF Skrevet August 1, 2013 Skrevet August 1, 2013 9^2 blir trolig det samme på en Casio kalkulator som på en Texas Instruments kalkulator.. alle enige så langt? Dersom han bak casioen ikke vet hva han gjør og tror 9^2 på en måte er det samme som 9*2 så er det mannen som taster sin feil, og ikke casioen vel? Den originale motorstyringa er et "datasprut" på akkurat samme måte som MS er det. Bare at originale styreenheter ofte er langt bedre, og noe mer komplekse, hvilket ofte er grunnen til at man ikke får like bra resultat med originalt som ettermarkeds sprut. For å si det på motor språk X tenning og Y afr gir samme resultat okke som hvilken data som styrer det hele. Så hvorfor skal man kjøpe seg et sprut, som ikke er like bra som det som er der en gang? Betal noen for å faktisk mappe original styreenheten så skal du se det blir bra. Det finnes unntak, som blir nevnt over her, når man gjør så store fysiske forandringer at det ikke finnes funksjoner som støtter det i original enhet. Men det er sjelden, og da skal du forandre på mye.
persa1993 Skrevet August 1, 2013 Forfatter Skrevet August 1, 2013 Kamm og planing er det som skall gjøres først og fremst, der er hoved spørsmåle mitt med denne tråen. resten er forsatt fantasi. Planen er bane bil med liten motor dog jeg velger å kun kjøre små lokale baner. Leker litt med tanken med e85 også... Så får se litt hvor økonomien tar meg.
Morty999 Skrevet August 1, 2013 Skrevet August 1, 2013 kommer ikke til å tjene noe på e85 med det, bare dyrere å bruke bilen.
TRF Skrevet August 1, 2013 Skrevet August 1, 2013 Dersom kam er spørsmålet ditt så må du si noe om hva slags register du ønsker på bilen.
Stenbakken Skrevet August 1, 2013 Skrevet August 1, 2013 Dette kan dere mye bedre en meg, men ville ikke det lureste i første omgang være og sette seg ned og sette opp hva du tror prisen blir på det du vil gjøre. Kontra det og kjøpe deg en 6`er fra evt 325/328/330? Og bygge videre på denne
FritzP Skrevet August 2, 2013 Skrevet August 2, 2013 Hallo, har noen spørsmål angende tuning av en 318is m42Har tenkt å bytte til en kvassere kam, tips til va som er greit å bruke? Har også planer om å koble data sprut bytte til større dyser evt annet innsug. All hjelp mottaes med stor takk Ps. Gjør dette slik for å unngå bt Trimming av disse motorene som sugemotor vil fort bli dyrt, og du får ikke så mye igjen med tanke på hva du legger i det av penger. Det finnes noen tråder på utenlandske forum om du søker litt, og dette innbærer øking av slagvolum til 2150 ccm med veiv fra M47 motoren. En skikkelig forseggjort motor kan nok greie 200 hk med rimelig kjørbarhet, men da er du oppe i endel kroner mtp kostnader.
JulianS Skrevet September 27, 2014 Skrevet September 27, 2014 1. Øk VE, på det turtallet du ønsker (dermed valg av kammer, porting) 2. Juster AFR og tenning til dette. Jeg trenger ikke å lese innlegget ditt på nytt. Jeg er ikke ovenpå, men oppgitt av at du er medlem nummer 1000? som starter en slik tråd, uten å ha lest seg opp i det hele tatt, og forventer at man skal svare på noe det ikke går an å svare på. Tok meg derfor tid til å gjøre et forsøk på å sette i gang din egen tankeprosess (mye bedre enn at jeg forteller deg hva du skal gjøre, det vil du naturligvis ikke høre på allikevel). De spydige kommentarene dine mot bimmers.no og dets medlemmer kan du dog spare deg for. Dersom du vil bruke penger på et unødvendig datasprut, så gjør det. Dersom du vil sette i for store dyser, så gjør det. Bilen blir sikkert kjempe. Dahh... alle veit jo at en liten motor blir like bra som en stor, med megasquirt, kvasskam og e85! Kan du ingenting eller ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå