Ev1 Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Hei! Da jeg byttet motor(fra 520 til 528) i min e39 - 97 mod tappet jeg airconditionsystemet for gass. Etter byttet synes jeg motoren er fryktelig varm etter kjøring. Har ikke fylt på ny gass enda. Driftstemperatur nås etter snaut 2 km og det etter at bilen har stått over natta. Men temperaturmåleren går ikke over halvveis. Vil mangel på gass i systemet påvirke driftstemperatur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 2km etter oppstart er jo normalt... Og den nåla skal stå rett opp i en e39 så sånnsett er det ikkeno galt... Og ac gass har ingenting å si på avkjøling av motoren...Kun på avkjøling av passasjerer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe90325 Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Husk å skru av ac da kompressor kan brenne opp om den går uten gass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Helt normalt at bilen blir driftsvarm etter 2km nå på sommeren, det er jo en selvfølge når det er varmere i været akkurat som at det tar lenger tid når det er vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ev1 Skrevet August 2, 2013 Forfatter Share Skrevet August 2, 2013 Alright, da slår jeg meg til ro med det. Yepp, ac er av og kommer ikke på før gassen er på plass. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
argi520dat Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Bra ac er skrudd av, men det er en trykkbryter som skrur av ac kompressoren om det er for lavt trykk på gasssen i ac anlegget (for å unngå at kompressor brenner opp) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Ac vil ikke fungere uten gass. Så det er ikke farlig om brytern står på! Men når anlegget har stått uten gass mer enn et par timer, så anbefales det å bytte tørkefilter pga kondens i tillegg til å fylle opp anlegget igjen. Ellers kan du risikere å skjære ac pumpa eller sørge for at den ikke varer så lenge som den skal. Og effekten kan bli dårligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå