Jan Håvard Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Hei, har en e39 520i sedan manuel, de siste ukene har bilen bare plutseligt nappet i et halvt sek ellerno, skjer sånn 1-2 ganger daglig, på jevn og ujevn kjøring skjer det, brydde meg ikke så mye men i går så daua bilen når jeg svinget og da ryker servoen og da kræsjer man nesten i en ny mercedes... sto stille litt senere og da daua den bare automatisk igjen sånn helt plutseligt, noen forslag eller ideer til problemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clevion Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Høres nesten ut som det samme problemet som jeg har, bare at jeg ikke har opplevd at den dør i fart, men at turtallet holder seg på 500 når jeg slipper gassen. Har enda ikke finni ut hva dette er, men sålangt har jeg fått feilkoder på Lambda greier, og fått tips om at det kan være falskluft, oxygen sensorer, kamaksel og veivsensor (noe som er lite trolig). Har du en Check Engine lampe som lyser i dashen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
geira Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Ta en diagnose så finner du det ut, mest sannsynlig veivsensor . ( Hadde dette problemet før på min) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Håvard Posted August 3, 2013 Author Share Posted August 3, 2013 lyser ikke noe check engine, Abs antispinn bremser og airbag lyser da .... men det har det gjort lenge , ikke noe nye lamper , men blir dette problemet værre antagligvis? er det dyrt og fikse ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
geira Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Hvis det er veivsensor som er problemet, så vil du plutselig stå der med en bil du ikke får startet i det hele tatt. Koster i underkant av 1000 på koed ( Orginal), men som sagt tidligere, ta en diagnose for å være helt sikker. Kan bli dyrt å bytte deler etter hva man tror en feil.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Håvard Posted August 3, 2013 Author Share Posted August 3, 2013 noen DIY du har på detta ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
318iMesserschmitt Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Høres nesten ut som det samme problemet som jeg har, bare at jeg ikke har opplevd at den dør i fart, men at turtallet holder seg på 500 når jeg slipper gassen. Har enda ikke finni ut hva dette er, men sålangt har jeg fått feilkoder på Lambda greier, og fått tips om at det kan være falskluft, oxygen sensorer, kamaksel og veivsensor (noe som er lite trolig). Har du en Check Engine lampe som lyser i dashen? Oxygensensor er et synonym for Lambdasonde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geira Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 noen DIY du har på detta ? . Ikke noe vanskelig jobb, men trangt:) Føleren sitter i framkant motor. Bøy slangen litt til siden , så ser du rett på føleren. Rett under vanos så sitter kabelen i en plastskinne. Denne sitter med 2 stk e klips. Kontakten til føleren sitter under innsuget. Lettest å komme til den hvis du skrur vekk servobeholderen og tar av oljefilteret. Stapp en fille nedi filterhuset for å unngå møkk etc. Ellers så ser du hva som som taes vekk for å fjerne kabelen. Dette gjelder da for veivsensor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmwrob Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Sliter du med å få start på bilen når den enten er varm eller kald? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Håvard Posted August 4, 2013 Author Share Posted August 4, 2013 noen DIY du har på detta ? . Ikke noe vanskelig jobb, men trangt:) Føleren sitter i framkant motor. Bøy slangen litt til siden , så ser du rett på føleren. Rett under vanos så sitter kabelen i en plastskinne. Denne sitter med 2 stk e klips. Kontakten til føleren sitter under innsuget. Lettest å komme til den hvis du skrur vekk servobeholderen og tar av oljefilteret. Stapp en fille nedi filterhuset for å unngå møkk etc. Ellers så ser du hva som som taes vekk for å fjerne kabelen. Dette gjelder da for veivsensor. takk for den , får vell se på det te uka , så lenge den ikke dør Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Håvard Posted August 4, 2013 Author Share Posted August 4, 2013 Sliter du med å få start på bilen når den enten er varm eller kald? har alltid startet kald eller varm, dog noen ganger så må jeg skinne litt ekstra men starter som oftest med 1 gang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ballder Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Kan nok være veiv sensor som sliter her ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Håvard Posted August 5, 2013 Author Share Posted August 5, 2013 http://www.schmiedmann.no/no/bmw-e39/34 ... 2141703277 Er det denne delen det er snakk om ? jeg har e39 520i 1997 mod sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ballder Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Det skrives at den passer e39 opp til og med 09/98. Så da skal den passe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geira Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 12141703277U Delenummer på koed. Dette er den uorginale. Koster 447 12141703277 Delernummer orginal. Koster 923 kr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now