aalgaard Skrevet September 17, 2013 Forfatter Share Skrevet September 17, 2013 Skal få tatt et bilde neste gang jeg er i verkstedet. Til å begynne med så tror jeg jeg kjører orginal innmat. Men har ikke helt bestemt meg enda. Blir nok smidd med tiden iallefall. Så blir det coopering pakning eller noe lignende og arp toppbolter. Toppen tror jeg forblir orginal fra starten av. Så får jeg ta det litt som det kommer. Har også vurdert å stroke med eta veiv Hvis du skal plukke ned motoren og skal ha turbo kunne du jo dreia av stempla mens det er oppe.. Kjør på med diesel veiv Den er smidd Trenger jeg å dreie ned stempla da. Er jo relativt lav komp på facelift motorene. Er veldig frista til å kjøpe dieselveiv ja. Hva trenger jeg nytt isåfall. Råder? 130mm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet September 18, 2013 Forfatter Share Skrevet September 18, 2013 Her er det et bilde av skaden på veiva der det var verst. Blir nok mest sansynlig at jeg kjøper dieselveiv el. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarlDahl Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 [ Bilde ]Her er det et bilde av skaden på veiva der det var verst. Blir nok mest sansynlig at jeg kjøper dieselveiv el. De ripene er jo på lagra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 [ Bilde ]Her er det et bilde av skaden på veiva der det var verst. Blir nok mest sansynlig at jeg kjøper dieselveiv el. De ripene er jo på lagra? Oops! Stemmer det du sier Karl, var vist feil bilde. Er ikke så galt på veiva, er bare noen striper. Kan godt vær at den fortsatt er brukbar. Men blitt gira på å stroke nå. Så det blir sikkert butte av veiv anyways Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarlDahl Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 [ Bilde ]Her er det et bilde av skaden på veiva der det var verst. Blir nok mest sansynlig at jeg kjøper dieselveiv el. De ripene er jo på lagra? Oops! Stemmer det du sier Karl, var vist feil bilde. Er ikke så galt på veiva, er bare noen striper. Kan godt vær at den fortsatt er brukbar. Men blitt gira på å stroke nå. Så det blir sikkert butte av veiv anyways 2,7 er kult Har sugetrimma 2,7 selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet September 20, 2013 Forfatter Share Skrevet September 20, 2013 Rått m51 eller m21 veiv du kjører med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarlDahl Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 M21 stroker ikke m51 veiva til 2,8? har igrunn ingen anelsen men syns jeg har hørt eller lest det en plass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet September 21, 2013 Forfatter Share Skrevet September 21, 2013 M21 stroker ikke m51 veiva til 2,8? har igrunn ingen anelsen men syns jeg har hørt eller lest det en plass... Jo d stemmer d spurte igronnen for jeg ikke var helt sikker selv blir nok m51 veiv på meg, i og med at det er mye lettere å få tak i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet September 23, 2013 Forfatter Share Skrevet September 23, 2013 Har holdt på med litt småting i det siste. Har gått noen timer me tectylskraping, rustsveisng osv. Har seivsa rusta i venstre hjulbue, og lagt på fersk tectyl i hjulbuen. Har også begynt litt på høyresida. Rustsveising!! Grunna etter sveising Tectylert hjulbue(sorry for dårlig kvalitet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet November 16, 2013 Forfatter Share Skrevet November 16, 2013 Har bestemt meg for å droppe turbomotor i denne omgang, og heller kjøpe s38 eller s50 motor. Hvis har motor så setter jeg pris på om du gir meg en lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet November 17, 2013 Forfatter Share Skrevet November 17, 2013 Har noen spørsmål angående tilpassing av S38 i e30. Har lest litt rundt for å finne ut hva som må modifiseres. Men lurer fortsatt på noene ting. - Hvordan må det gjøres med motorfester? - Hvilke mellomaksling skal brukes? Det blir brukt s38 motor med orginal girkasse (getrag 280?), har hørt noe om at man skal bruke ene delen av m5 akslinga, og andre delen skal være fra en e30 m3. Noen som har peiling? - Lurer også på det med bremsekraftforsterker, blir det plass med den orginale eller må den byttes ut? Takker for innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Desember 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2013 Får vel komme med en liten update på denne. Har ikke fått gjort så fryktlig mye i det siste. Men har sveisa litt rust, fortsatt litt igjen, begynt å pusse ned kanaler og hjulbuer for å inspisere for rust, ser rimelig bra ut, uten om at det må sveises inn ett lite stykke på jekkfestet hsf. Har fått handla litt snax. Har kjøpt D2 coilovers, av Diohrvik på forumet, og helrøde baklykter og is-leppe fra E28Power. Her er noen bilder av hvordan bilen står idag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 hit coilsa mine havna ja må følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sndvik Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Følger med Erlend! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hefre auto Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Ser bra ut. Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå