donkalin Skrevet August 7, 2013 Skrevet August 7, 2013 Hei, driver og sjekker opp og få tak i et innsug fr a 525, da mange sier til meg at det gir meg mer effekt pga at alle bila med 23 og 28 i slutten av modelnavnet har innsug og spjeldhus fra 2 litern.. Noen som kan bekrefte dette? og evt hvilken årsmodel må jeg hente innsug fra? og hva må jeg ha med? Så hører jeg også at jeg kan sette inn kammer fra us spec m3. Noen som kan bekrefte dette? og hvilken modell må disse delene komme ifra? og evt hva må jeg ha med her?? Tar gjerne imot tips om hvor jeg kan finne deler! eller om noen har. Kamskift på denne motoren, er det en grusom jobb? hvordan gjør man med regkjede og timing av dette?? Alle tips tas hjertelig imot!! evt andre tips til økt effekt!
donkalin Skrevet August 18, 2013 Forfatter Skrevet August 18, 2013 Seriøst er det ingen her inne som har trimma 2,8 litern?
rolf m3 Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 Innsuge e veldi mye større.. Vannvittig forskjell... Kamene vet æ ikke men de si det hjelper mye
lagunilla Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 du har vel dobbel vanos? Da kan du glemme innsug fra m50 motor.
Mysemannen Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Som OP, har du TU motor (dobbelvanos) er ikke m50 innsuget bolt-on. M54b30 innsuget har visstnok større kammer og skal passe TU motoren, hvilke fordeler/ulemper det har vet jeg ikke, men husk at smalere innsugskanaler betyr høyrere trykk ved lavt turtall, bedre bunndrag. En må vurdere selv hva man er på jakt etter fra motoren, spesielt når du har 2 tonn 7-serie =D
hagenisse Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Jeg gjorde dette på en vanlig M52B28 ja. Det er HELT MENINGSLØST for kjøring på vei. Du får mindre effekt der du normalt er, og noe mer fra 5000 og ut. På en 7-serie er det helt bakvendt. En ting som gjelder skal du ha en merkbar økning og det er kompressor. Og selv det gjør ikke at bilen blir noen rakett.
JTS77 Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Har aldri hatt en dønn org m52b28, men kjøpte en med m50 innsug og chip tilpassa innsuget. Synes motoren var sterk og dro bra igjennom hele registeret iallefall. Siden den tid har eg montert us m3 kammer og mista alt av bunndrag. Det som siden har vist seg er at en MÅ ha ny software til det oppsettet fordi at vanos ikke blir aktivert lenger (pga kamverdiene). Men eg har testet ut ett par nye software og slik det ser ut nå bruker den 0.8 på mila, har vel mistet noe i bunn og fått desto mer på topp i registeret. Alt i alt er eg fornøyd slik den går nå, men har en kompressor som skal på snart. Vil tro at om du kun kjører kompressor kan du få en kjekk bil som er sterk i bunn. Men som hagenisse sier tenk deg nøye om.
donkalin Skrevet September 8, 2013 Forfatter Skrevet September 8, 2013 Høres ikke ut som noe jeg gidder og bruke tid og penger på dette.. Noen som veit hvor jeg kan kjøpe bolt on kompressor kit med alt som trengs? og omtrent hva noe sånt koster?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå