Tryvann Skrevet August 9, 2013 Share Skrevet August 9, 2013 Var i Danmark på ferie. Midt på motorveien der, i kanskje 140 km/t begynte bilen å lugge. Hang seg opp på 3000 o/min. Ingen feilmeldinger på skjermen. Stoppet bilen og daua bilen. Startet og prøvde å kjøre igjen, men da var det som om clutchen "hakket". Merkelig, siden det er automatgear. Ringte Falcken, og fikk bilen til merkeverksted i Danmark. De inspiserte bilen, sjekka den for feilkoder, men fant ingenting galt. Testet bilen, og da virket alt som det skulle. -merkelig. Hadde den også på service i Danmark dagen etter. Bilen er en 2008-mod X3 med 2,0d automat, M-sport med alt utstyr. På vei hjem, igjen på motorveien, kom det en feilmelding. DDE lyste. I tillegg hørtes det ut som en politibil lå bak hver gang jeg ga gass, og ikke minst når jeg slapp gassen. Kjørte som en prest til ferja og var innom verksted i dag. Han fikk feilkoder, og mente turboen måtte byttes. I tillegg rense for koksing/soting, og så ta det derfra. Har andre vært ute for dette? Synes det er merkelig at turboen skulle ryke. Bilen er bare kjørt 91.000km. Alle servicer er fulgt. Noen andre idéer til hva som kan forårsake dette, eventuelt hva jeg bør be verkstedet gjøre? Har reklamasjon på bilen, så da er jeg interessert i at bilen blir i tipp topp shape igjen. Takknemlig for alle innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 10, 2013 Share Skrevet August 10, 2013 Ville hvertfall vært VELDIG kritisk til turbobytte, med mindre dem kan BEVISE at denne er ødelagt! Koks er vel et kjent problem på disse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet August 11, 2013 Share Skrevet August 11, 2013 Defekt turbo og koks er ikke ukjente feil på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet August 11, 2013 Share Skrevet August 11, 2013 Det første og enkleste å sjekke er iallefall at alle trykkslanger til/fra turbo og IC er hele og ikke er noe sprekker eller hull i. da kan det forekomme rykk og napp og andre ganger fungere, alt etter hvordan slangen ligger. Der et oftest forekommer hull er der slangeklemmene står, rundt disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet August 11, 2013 Share Skrevet August 11, 2013 Har en ny turbo til din bil liggende dersom den må byttes! Skal få fin pris på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå