Gå til innhold

Nye billige dekk, noen tips?

ropa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Klarte å punktere i kveld, tenkte jeg skal bestille 2 nye dekk til bilen, dim blir da 225/45-18, dekkene er slitt!

(hadde 225/40-18 før men bestilte feil dekk engang, og har blitt til at jeg nå kjører på 225/45-18)

Finnes det noe som heter billig og bra når det gjelder dekk?

Kjøpte disse "billig" dekkene sist: Nankang NS-2 225/45 ZR18 91W mit Felgenschutz E

Funket helt greit.

En ting til, jeg kan sikkert hive på en 16" på bakhjulet så jeg kan rulle hjem med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir muligens noen nye nankang dekk. Hvordan er det med å kjøre 2 forskjellige merker? sporet på det andre dekket blir jo ikke det samme. Er dette forsvarlig? Tenkte på en nødløsning i et par dager. Er kun det ene dekket som er slit. Men skal seff bestille 2 nye snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir muligens noen nye nankang dekk. Hvordan er det med å kjøre 2 forskjellige merker? sporet på det andre dekket blir jo ikke det samme. Er dette forsvarlig? Tenkte på en nødløsning i et par dager. Er kun det ene dekket som er slit. Men skal seff bestille 2 nye snart.

Er ikke lovlig med ulike dekktyper på samme aksling men sånn ellers så går det sikkert helt greitt som en nødløsning, dekk er litt sånn som klær og sko, selv om ett skopar er 43 og ett annet skopar også er 43 så kan de føles som 42 om du skjønner hva jeg mener, er nok derfor det ikke er lov med forskjellige dekkmerker, det og forskjell i kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lovlig med ulike dekktyper på samme aksling men sånn ellers så går det sikkert helt greitt som en nødløsning, dekk er litt sånn som klær og sko, selv om ett skopar er 43 og ett annet skopar også er 43 så kan de føles som 42 om du skjønner hva jeg mener, er nok derfor det ikke er lov med forskjellige dekkmerker, det og forskjell i kvalitet.

Jo var klar over det og er delvis villig til å ta risken ved stopp i en eventuell kontroll! :P

Kan kanskje formulere spm litt annerledes, har dette noe å si på kjøreegneskapene, altså er det i det hele tatt forsvarlig å kjøre slik? (2 forskjellige merker/spor på dekkene) Jeg må nemlig avgårde en plass torsdag i neste uke, men trur ikke jeg når å få ordnet med nye dekk til den tid, men trur jeg muligens får tak i et brukt et ikke nødvendigvis av samme merke. Men som "nødløsning". Kan ikke si at jeg liker situasjonen noe særlig, kunne jo seff ha kastet på mine 16" vinter sko som er piggfrie inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er forsvarlig det kan jeg ikke svare på du må nesten bare prøve dekkene, men jeg har selv kjørt med reservehjulet som er 205/65 15 eller noe sånn og 235/40 18 foran og det gikk nå på ett vis det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...