Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er redd for at turboen har gått på 320d'n, tenkte bare jeg skulle høre om det er noe jeg kan sjekke før jeg bestiller ny turbo. Bilen har mistet draget, ryker svart eksos som faaen og det kommer en liten suselyd fra bilen. Har ikke merket noe til at turboen har vært litt sliten tiligere. Skjedde akkurat det samme med bilen for noen måneder siden, men da var det bare en slange på egr-ventilen som hadde løsnet....Noen som har forslag, eller er det bare å innse at turboen er gåen?

Skrevet

LMM? Sjekket om det er slakke i turbo? Sjekket slanger fra turbo til innsug? Kan være hull på en slange så all lufta slipper ut, da mister du både kraft og luft og da vil den vel ryke svart også..

Diagnose/sjekket livedata osv?

Skrevet

Har rensket LMM idag, sjekket at slangene var på, men sjekket ikke om lekasje på slangene..prøvde å snurre litt på det lille hjule inne i turboen og det stoppet nmed en gang jeg slipte det, skal ikke det egentlig gå rundt veldig lett? Skal inn på diagnose snart, vil være sikker på at turboen er gåen før jeg bestiller ny, men virker som det er den som er problemet...

Skrevet

Den skal vel ikke stoppe nei, men det vil alltid være litt slakke "opp og ned", men inn og ut skal det ikke være slakke.

Men om den tar borti slik den stopper, så er det vel et dårlig tegn vil jeg tro.

Men vær sikker på at den er gåen som du sier. :)

Og sjekk litt rundt på pris, bla. hos GIK turbo og turbopower. :)

Skrevet

Som Alpejohn sier. Hvis motoren (og dermed olja) er kald når du snurrer på akslingen vil nok skovlene stoppe ganske fort når du slipper den, men du skal kunne snurre uten motstand og du skal ikke høre noen lyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...