Gå til innhold

Varmgang og luft i systemet E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt flere kjøreturer nå med bilen, og der jeg mener jeg har fått ut luften i bilen, masse varm luft som kommer i varmeapparatet, og temperaturen holder seg stabil.

MEN! Når jeg kommer hjem merker jeg at kjøleslangene er hard!! Skrur ut lufteskruer og det fosser DAMP ut..

Er det virkelig bare luft i systemet?? Virker som den 'genererer' luft et eller annet sted.. Merkelige greier.

Har skiftet lokket til ekspasjonstanket da jeg fryktet det gamle ikke slapp ut trykk, siden lokket skal slippe ut på 2bar trykk.

Skrevet

hatt flere av de motora der som kjøleslangene er litt "harde" på,uten noe problem.

beste du kan gjøra hvis den ikke går varm,bruk den som vanlig,å etterfyll frostvæske på morran før du drar på jobb,så du veit motor er helt kald.(IKKE åpne lufteskruen for å slippe ut trykk etter du kommer hjem)

før eller seienere blir du kvitt all lufta,gjerne kjør litt hardt til og fra jobb også,

hvis jeg ikke har fått lufta de motora skikkelig 1gang så har jeg bare gjort sånn et par dager så har det blitt bra :-)

• 4 weeks later...
Skrevet

Okei. En liten oppdatering. Har nå kjørt en del, rundt 800km.

Og i dag på vei til skolen gikk den varm. Stoppet å kjølte den ned å kjørte videre.. Hva er årsaken?? Fortsatt luft? Blir gal :P

Skrevet

Det kan hende du har en liten lekkasje et sted,denne kan være så liten at kjøleveska fordamper og ikke synes.

Ekspansjonstank\radiator og termostathus er jo gjengangere på dette.

Du sa viskosekoblingen var litt rar,har du byttet denne?

Skrevet

Har hatt samme problem som deg, og årsaken i mitt tilfelle har nok vært det LK er inne på - lekkasje. Jeg har hatt en mindre lekkasje en stund, men har ikke klart å lokalisere denne før den ble større. Hos meg er det radiatoren som er lekk. Spruten stod plutselig ut rett under der slangen er påkoblet øverst. Byttes i morgen, og satser da på at ting ordner seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...