Mnemic Skrevet August 13, 2013 Share Skrevet August 13, 2013 Skal mest sannsynelig ned i helgen til fredrikstad og kjøpe denne. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42979455 Tanker rundt bilen ? Noe jeg burde se etter? har hørt om pixsel feil ? blir tatt en naf test på den men det er vel ikke alt naf ser ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 13, 2013 Share Skrevet August 13, 2013 En pen bil, men som alltid med E46 bør du nøye se etter rust i alle platefalser rundt panser, skjermer, dører og bagasjelokk. Sjekk også etter rust ved bremserørene iom. at bilen vil være 12 år gammel ved neste EU-kontroll. Jeg ville også ha sjekket samtlige foringer i understelet (spesielt de to store svingarmsforingene bak iom. at de neppe er byttet). Jeg ser at bilen har kjørt 115K kilometer og dette i kombinasjon med at bilen er 10 år gammel betyr at støtdemperne helt sikkert begynner å bli slitt hvis de ikke er byttet tidligere. Det er ikke helt billig å skifte 4 stk. støtdempere av god kvalitet. M54B25 motoren er solid, men kan bruke litt olje. 2-3 dl pr. 1000 Km er ok, men bruker den mye mer bør du sjekke hva årsaken er. Biler som dette blir som regel kjørt litt hardt og det kan gi utslag i ekstra slitasje på motor og drivlinje. Lykke til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mnemic Skrevet August 13, 2013 Forfatter Share Skrevet August 13, 2013 En pen bil, men som alltid med E46 bør du nøye se etter rust i alle platefalser rundt panser, skjermer, dører og bagasjelokk. Sjekk også etter rust ved bremserørene iom. at bilen vil være 12 år gammel ved neste EU-kontroll. Jeg ville også ha sjekket samtlige foringer i understelet (spesielt de to store svingarmsforingene bak iom. at de neppe er byttet). Jeg ser at bilen har kjørt 115K kilometer og dette i kombinasjon med at bilen er 10 år gammel betyr at støtdemperne helt sikkert begynner å bli slitt hvis de ikke er byttet tidligere. Det er ikke helt billig å skifte 4 stk. støtdempere av god kvalitet. M54B25 motoren er solid, men kan bruke litt olje. 2-3 dl pr. 1000 Km er ok, men bruker den mye mer bør du sjekke hva årsaken er. Biler som dette blir som regel kjørt litt hardt og det kan gi utslag i ekstra slitasje på motor og drivlinje. Lykke til... Takk da skal jeg se etter dette når jeg kommer ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 14, 2013 Share Skrevet August 14, 2013 Sjekk også for subframe disaster. Søk det opp i google om du ikke har hørt om dette tidligere. Ellers står det vel endel her også: http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ Edit: 2003 mod, tror kanskje problemet med subframe disaster var løst på den mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 14, 2013 Share Skrevet August 14, 2013 Det var utbedret rundt 2001, men forekommer fortsatt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå