Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har problemer med at min e39 blir for varm ved kø kjøring eller ved kjøring i små gater når ac knappen er koblet på, tar jeg den av så går dette som normalt. å ha på ac på motorveien osv går helt fint. noen tips og råd hva dette her kan være? noen som har hatt like tilfeller før? El vifte virker også som den skal til ac apperatet

På forhånd Tusen takk!

Skrevet

Dersom AC vifta går kjøler den radiatoren ganske godt, kan du kanskje ha litt dårlig sirkulasjon? Kan viskosekoblingen på kjølevifta di være litt dårlig sånn at den ikke henger helt med når ac gir ekstra å jobbe med?

Skrevet

Kontroller først om AC vifta går. Den skal starte når det blir for høy temp og ACen går. Den lille el vifta som sitter helt fremme i grillen.

Skrevet

Ac vifta virker ja, går av og på som den skal. er Nokså sikker på at viskosevifta virker, fordi denne "slår" inn når bilen blir så varm og følger turtallet på motoren å suser som bare det. Har en liten mistanke angående termostaten. den ble bytta uka før jeg kjøpte bilen. dette ble gjort på "grøftekanten auto" som jeg kaller de bilverkstedene for. vil tro de har satt inn en uorginal termostat som mulig åpner litt seint? noen som vet hvor de kan selger termostater som åpner litt tidligere evt? lurer på å bytte både termostat og vannpumpe for å være på den sikkre siden uansett

Skrevet

Termostat kjøpes originalt. Ikke bra å ha for sen åpning på disse motorene, de blir så varme, så veldig fort.

Men en kompis av har samme problemet på sin 523i. Der finner vi ingen feil, men tempen blir litt over normalen, men ikke kritisk høy. Dette skjer dog kun i 30 grader pluss og køkjøring.

Skrevet

Okey, har han automat? Hvis han har det, vet du om den går i nød etter en stund når den er så varm? I instrumente mitt viser det normal temp selv om jeg vet motoren er varm og sliter i køkjøring når ac'en er slått på. Vet ikke Om en plass de selger termostater som åpner noen grader tidligere?

Skrevet

Det er automat ja. Du skal ikke bry deg med hva du mener selv om temperatur, instrumentpanelet tar hensyn til dette.

Den vil vise deg korrekt temperatur når den skal, såfremt alt er i orden.

Det er stor forskjell på varm bil og for varm bil.

Har aldri sett termostater som har en annen temp en hva det skal være.

Skrevet

"såfremt alt er i orden" hehe :) nei vet de selger termostater i usa fks som åpner på lavere temperatur, men disse er ganske dyre om du vil ha de inn til norge (i allefall på de sidene jeg fant)

Skrevet

Regner i allefall at den blir for varm. Når bilen blir det jeg tror er for varmt, Slår viskose vifta inn og følger bilens turtall ved køkjøring. Høres ut som om jeg kjører en volvo. Denne vifta følger ikke med på den måten Når ac'en er av uansett hvor lenge jeg står i kø, da bare slurer den og ingen problemer med bilen. Kan jo selvfølgelig ikke si 100% at motoren blir for varm, men symptomene er der. Har prøvd å sammenligne med en 520 og 525 av samme utgave, der slår ikke viskoseviften på og av ved køkjøring

Skrevet

Vi vet jo at en manuell har det lettere på tomgang enn en automat som står i D.

Så kanskje det er en forskjell i kjøling/motorstyring/automat som gjør at 523 blir varmere enn de andre 2?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...