Gå til innhold

Min E46 Coupé M-Sport ..Individual.. (SELGES!)

Ryeng1
 Share

Anbefalte innlegg

Flott bil, har trua på at denne blir meget pen med tanke på hva du har fått til med de andre bilene dine :wink:

Angående den gummiguffa som er fyllt i bakskjermene, var det akkurat slik på min også. Når såpass mange har hatt dette i bakskjermene er det ikke utenkelig at det er orginalt, men ikke vet jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil, har trua på at denne blir meget pen med tanke på hva du har fått til med de andre bilene dine :wink:

Angående den gummiguffa som er fyllt i bakskjermene, var det akkurat slik på min også. Når såpass mange har hatt dette i bakskjermene er det ikke utenkelig at det er orginalt, men ikke vet jeg. :P

Hyggelig å høre! Godt fornøyd også :)

Ja, virker som om den "guffa" er orginal i hjulbuene bak. Sikkert der av grunn, men i mitt tilfelle må det vekk. Trenger litt breiere hjulbuer mtp innpresset og høyden bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med enda en flott bil:) Kan ikke tenke meg denne blir feil, med tanke på dine tidligere biler! :D gleder meg til å følge denne videre:)

Takk (igjen!) ;)

Fått gjort mye allerede, så er bare å følge med videre framover :)

Skal prøve å ha bilen ferdig iløpet av Oktober mnd, om ikke annet dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par details bilder fra monteringa igår.. Skal få tatt noen skikkelig bilder iløpet av helga :)

x9huq6u79bbyr0ufgcpt.jpg

8uq56if4byrlku7o60g9.jpg

Orginale 4.300k pærer.

dpwamrv42gyiq13sukr8.jpg

Byttet mot 6.000k pærer for å matche ringene best mulig.

dxzsrwxgqo3foqbao3lz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om den gummiguffen før. På engelske forum. Det var folk som skulle få hjulbuene valset av verksted, som nektet å gjøre det pga det ikke var mulig.

Så var det mange som raget. Hehe. Noen sa det gikk fint, andre sa det ikke gikk, og noen sa det bare var til å slipe litt først.

Men på både 320d sedanen og 330ci, var/er det ikke sånn gummi. Førstnevnte er 2001mod, sistnevnte 2002.

Begge bilene ble tyskimportert, om det har noe å si. De var/er heller ikke valset (enda). Så inni "leppen" ligger det bare litt sand. Dyttet det vekk med fingrene og kom helt ned til stålet. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromt. Blir pervers med CSL-luke denne :)

Kjørte du på banen også? Har vurdert litt dekkstrekk men er redd det er mer for show, enn for veigrep i svinger med litt fart. Jeg liker svinger og litt fart bedre enn utstilling. Haha.

CSL luka ankommer neste uke, men må avvente litt med lakkering da jeg må få bytta clutchen først og fremst. Synger på siste verset.

Planen var å ta et par runder (ikke at dette er noe rææcebil) men mer for å se hvordan den fungerer i svinger etc med litt fart. Men, siden clutchen er ferdig så lot jeg være. Har slark i begge endeleddene også så tar en storservice nå i September så den er klar for vinteren.

225/35-19 dekk på 9.5" felg behøver ikke nødvendigvis å utgi så veldig mye strekk. Kommer helt ann på dekmerke du kjøper. F.eks Nankang, Falken og Achilles Sport gir bra med strekk kontra Kumho, Michelin,Goodyear etc i samme dimensjon. JEG ville anbefalt deg Toyo Proxes i 235/35-19 på 9.5". Får du akkurat passelig med strekk, samtidig som du får et veldig bra dekk til en fin pris som fungerer like godt på vått som tørt og støyer ganske like (til å være noe V-mønstret).

Jeg MÅ kjøre med 225/35 bak mtp innpresset på felgen og høyden jeg kjører med. Har fortsatt 4cm å gå på rund baut, men får den ikke lavere bak før jeg får valset hjulbuene litt.

Hadde jeg kjøpt Nankang NS-2 i 225/35 kunne jeg sluppet den ned nærmere én cm til siden NS-2 dekkene gir mye strekk uten felgbeskyttelseskanten man kan få på disse.

Men Nankang dekkene støyer noe såå jæ... at de er totalt uaktuelt å bruke på annet enn ren banekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder!

Takker for utfyllende svar. Nå har jeg nye Falken 235/35-19 foran. Kan jo slenge de over på bakfelgene, og kjøpe to nye 215/35-19 til forfelgene. Men vet ikke om jeg skal gå for samme merke eller Toyo. Hmmm. (Edit: fant bare 225/40 til 19" av toyo proxes) Og så 20mm spacere rundt. Da blir det ET20 foran og ET25 bak.

Så lurte jeg på å droppe eibach sportline fjærer, og putte på supersport black evo control +, og en smule valsing :) Da kan jeg få den hevet og myk om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder!

Takker for utfyllende svar. Nå har jeg nye Falken 235/35-19 foran. Kan jo slenge de over på bakfelgene, og kjøpe to nye 215/35-19 til forfelgene. Men vet ikke om jeg skal gå for samme merke eller Toyo. Hmmm. (Edit: fant bare 225/40 til 19" av toyo proxes) Og så 20mm spacere rundt. Da blir det ET20 foran og ET25 bak.

Så lurte jeg på å droppe eibach sportline fjærer, og putte på supersport black evo control +, og en smule valsing :) Da kan jeg få den hevet og myk om vinteren.

Toyo lages vel ikke i 215/35 mener jeg å huske. Kan anbefale Kumho KU31 og nye KU39 som en god erstatter. Kjører selv med KU39 nå og har gjort det flere ganger før uten å klage på de dekkene :)

Falken FK 452 gir mer dekkstrekk enn nye FK 453 så du vet det. Jeg kjører 225/35 på 9.5" ET 22 og dekket går akkurat kant i kant med buen, mens kanten på felgen stikker én cm utenfor. Vet ikke eksakt hvor mye bilen er senket nå men er vel bortimot 40mm tipper jeg. Har som sagt fortsatt 40mm å gå på i gjengene.

Jeg har supersport black evolution på denne og er godt fornøyd mtp prisen. Har brukt Supersport på 6 av mine tidligere biler også, og vil si du får MYE for pengene. Tysk kvalitet, 2 års garanti og passe stivt. Aldri slitt med knirking eller spretten bakdel heller, som bl.a. TA og Vmaxx settene ofte gjør. Men skal du ha bilen en stund og er glad i kjørekomfor (M-Sport understellet f.eks) ville jeg anbefalt deg å handel H&R. Beste settet jeg noensinne har hatt. KW er oppskrytt i forhold i mine øyne :) Vil heller anbefale folk som skal bruke bilen til banekjøring å kjøpe KW. Eller så er jo Bilstein bra (men koster også deretter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NYDELIG bil! Vil si at dette er en av de fineste E46 coupè jeg har sett på lenge!! Behold den slik! Less is more! =D

Tusen takk for hyggelige ord!

Det blir CSL bakluke og E46 M3 speil, ellers forblir bilen som den er pr.idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, falken fk453 tok vel over i år. Har fk452 på nå. Så da blir det sikkert fk453 foran, med mindre de selger begge modellene enda.

H&R twin tube ver.2 du tenker på? Fant de til 12,499,- på qwt.no

Hadde jo vært kjekt, men da må jeg spare en stund. Haha. Litt lettere å samle 7,699,- til black evo control +. Jeg synes M-sport er stivt nok mtp ujevnheter i veien osv, men krengningen i svinger synes jeg er for høy. Håpte jeg kunne få den litt mer snerten i svingene ved å flytte tyngdepunktet nedover. Så har man jo tårnavstivere osv. Det er jo tross alt en bruksbil, så vil helst ikke ha den hardere enn den er nå. Kanskje man finner lavere pris på H&R fra utlandet.

Får ta stuk til neste sommerhalvår. Da er jeg ferdig på skolen og slipper å kjøre den daglige ruten min. Er en drøss med brå fartshumper, og det smeller når jeg kjører på og av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...