Alpejohn Skrevet August 19, 2013 Skrevet August 19, 2013 Hei, Sota rutene mine for et par uker siden og etter dette har rekkevidda på nøkkelen blitt en del mindre. Lurte derfor på om det er mulig og forlenge antenna i bilen for og forbedre mottaket? Hvilken side er det antenna er på for sentrallås? (Regner med dem sitter i sideruta bak) Hadde vært greit å fått litt bedre rekkevidde igjen.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Sjøbuse Skrevet August 20, 2013 Skrevet August 20, 2013 Gå unna bilen til den ikke rekker mer. Hold nøkkel inntil hodet og prøv igjen.
Alpejohn Skrevet August 20, 2013 Forfatter Skrevet August 20, 2013 Ja jeg vet det funker, men det funker bare delvis nå, funka mye bedre før. Og jeg vil ha en permane t fix! Nå skal det ikke mer til en at jeg holder nøkkelen inni hånda når jeg trykker.. Da funker det ikke. Må holde nøkkelen med 2 fingre, da går det selv om jeg er et psr meter fra bilen. Bmwen som hadde så god rekkevidde har blitt som gamle v70en jeg hadde, et par meters rekkevidde.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Sjøbuse Skrevet August 20, 2013 Skrevet August 20, 2013 Ok. Da vet jeg ikke. Trenger man så mye rekkevidde da? Min rekker kanskje 10 meter maks. Men låser opp når jeg er nær bilen. Ca 1-2 m kanskje. Folk rekker jo og stjele bilen om man låser opp langt unna. Hehe.
Alpejohn Skrevet August 20, 2013 Forfatter Skrevet August 20, 2013 Hehe, før rakk den vel kanskje 20 meter, nå er det vel mer 3-4 om jwg holder nøkkelen nef 2 fingre.. Hva skal man med conviniet closing eller hba det heter da? kan likegodt låse opp bilen og stenge vindua selv da.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Sjøbuse Skrevet August 20, 2013 Skrevet August 20, 2013 Hehe. Kjekt og ha sånn på vindu. Om min hadde rekki 20 meter ville jeg nok ikke låst opp før jeg er nær bilen uansett. Stoler ikke på andre. Hehe.
Alpejohn Skrevet August 20, 2013 Forfatter Skrevet August 20, 2013 Neei det er jo greit, men når jeg kommer nær og trykker så er det ikke alltid den reagerer.. Og det er iriterende.. Sjekket i wds nå, og ser ut som et ganske komplisert system.. Den deler antenne med fm ser det ut til.. Kanskje jeg må demontere deksler og sjekke.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Sjøbuse Skrevet August 20, 2013 Skrevet August 20, 2013 Er iriterende når ting ikke virker som det skal uanset om det brukes eller ikke. Får ikke opp noe på diagnose da?
Alpejohn Skrevet August 20, 2013 Forfatter Skrevet August 20, 2013 Nei, tror nok ikke det. Ble merkbart dårligere etter jeg fikk igjen bilen med sota ruter.. :/ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Sjøbuse Skrevet August 20, 2013 Skrevet August 20, 2013 Ikke sikkert sotinga har noe og si. De som sota kan kanskje ha vært borti no ledninger?
Alpejohn Skrevet August 20, 2013 Forfatter Skrevet August 20, 2013 Han sa det han som sota, at rekkevidda kunne bli litt mindre.. :/ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Thundercoil Skrevet August 20, 2013 Skrevet August 20, 2013 Det ligger vel en antenneforsterker under taktrekket, nærmere bakruten. Kanskje denne er dårlig/sliten? Rart at solfilm skal forstyrre et radiosignal/frekvens. Jeg har sotede ruter helt frem, og har rekkevidde på en veibredde med to felt, hvert fall fra fortau til fortau. Dvs. at hvis jeg lukeparkerer i veiskulderen, går tvers over veien og opp på fortau, kan jeg fortsatt åpne/låse bilen. Så det er noen meter.
Alpejohn Skrevet August 20, 2013 Forfatter Skrevet August 20, 2013 Det er en metallisk film eller noe.. Og det skjedde da jeg fikk den tilbake, + han fyren sa den kunne bli dårligere.. Ja der ligger vel en forsterker på d stolpen hekt bak på venstre side mener jeg.. Får ta en titt og se om det går an å modde litt.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Thundercoil Skrevet August 20, 2013 Skrevet August 20, 2013 Har også lest om folk som åpner nøklene sine og lodder på en ca. 2cm kabel. Det ga visst bedre rekkevidde, og blir jo som en antenne.
Alpejohn Skrevet August 20, 2013 Forfatter Skrevet August 20, 2013 Hm.. Det høres interesant ut.. Har forlenget antennen på homelinken min med alu foilie, funkerte utmerket.. Kanskje dette er et prosjekt jeg må se nærmere på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå