Gå til innhold

2013 F21 116i M-sport Estorilblå

[Martin]
 Share

Anbefalte innlegg

Fant denne bilen på Mobile.de i begynnelsen av Mai, og etter litt pruting og forhandling overførte jeg penger til forhandleren i Tsjekkia og fløy ned for å hente bilen. Prisen var ikke noe å si på, og jeg fikk montert tilhengerfeste på den til en langt hyggeligere pris enn de 17000 det koster her hjemme.

bilen var kjøpt av en bedriftseier som en gave til kona hans, men ho ville ikke ha så liten bil :^o så da ble den levert inn igjen. Den hadde gått 685km da jeg hentet den, og var jo i praksis ny.

Da jeg hentet den.. Lille bilen sto sammen med diverse BMW M3, M5, M650d (eller noe sånt), i et stort, fint lokale. Her på Tsjekkiske eksportskilter da jeg skulle kjøre den hjem.

IMAG0786.jpg

Etter mye køkjøring i Tyskland fikk likevel bikket 200kmt. På fergekaia i Rostock kom dessuten politiet for å sjekke chassisnummer osv. Alt i orden,

IMAG0789.jpg

Funker veldig bra å dra båt med..

m-sportb%C3%A5t.jpg

Kjøpte et sett GS-kopier av BBS LM av en på forumet her. Ble vel greit nok, men bilen skriker etter senk. Utrolig mye støy fra dekkene er det også, så de skal byttes til Dunlop, Continental eller noe sånt. Vasket og tok en liten photoshoot i går.

DSC_0280.JPG

DSC_0296.JPG

DSC_0304.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg er veldig fornøyd selv.

Ser jo dessverre at den trenger mer enn original M-sport senk. Det blir nok bare noen 30-40mm senkefjærer på denne, men prøver å drøye til over vinteren med det.

Jeg har prøvd å erstatte den gamle E39'en min med noe jeg kunne leve med en stund, jeg tenkte på E90/91 eller E87/81, men hver gang jeg har kjørt de bilene har det vært veldig godt å sette seg inn i den gamle 520'n igjen. Denne F21 var såpass greit priset at jeg uansett ville fått igjen pengene jeg betalte for den og vel så det, så jeg tok sjansen. Angrer ikke et sekund på det enn så lenge, og det er veldig digg å ha helt ny bil med alle garantier og alt.

Mangler bare 100hk i den, så kunne jeg solgt 200sx'en også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må ned, men må prøve å vente til neste år :P

Jeg fant den på den tyske Mobile.de men den sto altså i Tsjekkia. Det var vel en 20000kr å spare i forhold til en tilsvarende fra Tyskland med flere mil på telleren.. Noen Tsjekkiske nettsteder for å lete har jeg ikke.. En utfordring kan være språket, men firmaet jeg handlet med har mye utenlandske kunder, og er gode på eksport så det gikk veldig greit.

Nå ryker jeg nok på et sett Dunlop SP sport max til de nye felgene. Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1guuv90p]Den må ned, men må prøve å vente til neste år :P

Jeg fant den på den tyske Mobile.de men den sto altså i Tsjekkia. Det var vel en 20000kr å spare i forhold til en tilsvarende fra Tyskland med flere mil på telleren.. Noen Tsjekkiske nettsteder for å lete har jeg ikke.. En utfordring kan være språket, men firmaet jeg handlet med har mye utenlandske kunder, og er gode på eksport så det gikk veldig greit.

Nå ryker jeg nok på et sett Dunlop SP sport max til de nye felgene. Noen som har prøvd?

Gratulerer med fin bil. :) Dunlop sport maxx er bra. Veldig fornøyd med de jeg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":186aub44]Den må ned, men må prøve å vente til neste år :P

Gratulerer med fin bil. :) Dunlop sport maxx er bra. Veldig fornøyd med de jeg hvertfall.

Takk for det T-man, jeg er veldig fornøyd med den.

Kjøper faktisk dekkene ute på sørliefeltet, ho skulle ha ca 300 kr mer enn det ville kostet meg fra dekkonline = enkelt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...