Bj2re Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Har en 2008 E81 143hk diesel som har begynt å vise at motoren er overopphetet. Etter kun noen få minutters kjøretid (3-4 km) kommer først gult, så røst varsellys på motortemperatur opp, og motor går i en slags sikkerhetsmodus som kun tillater krypehastighet. Bilen har ingen temperaturmåler, kun varsellampe, så vanskelig å si hvor varm den egentlig er, men den virker ikke varm for meg. Det er nok kjøleveske på bilen, det kommer en konstant stråle tilbake i kjølveskepåfyllingen, som vel tyder på at vannpumpe virker og radiatorviften går. Batteriet har vært flatt en periode da bilen benytte lite, men nå jeg satt i nytt batteri, i håp om at det var en sensor som fikk for lite strøm, men problemet er der fortsatt. Har noen forslag til hva som kan være galt, og hva jeg må/kan gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Defekt tempføler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bj2re Skrevet August 20, 2013 Forfatter Share Skrevet August 20, 2013 Defekt tempføler. Er det noe jeg kan bytte selv, eller er det verksted neste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 Det kan du bytte selv... Er jo bare en plugg med gjenger, men du må nok lufte motoren noe etter å ha byttet den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bj2re Skrevet August 21, 2013 Forfatter Share Skrevet August 21, 2013 Supert, da kjøper jeg en http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/677829 og håper det var så enkelt (og billig). Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå