BmwMand Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Halla! Har hatt en E36 318is 93' coupe i ett år nå og den har vært i fin form hele veien. God bil! Har byttet mye slite deler, oljeR, filterE, klosser, kjede strammere, dempere osvosv... har brukt noen kroner på den:) Kjøpte bilen for 12.000 med lite rust, km.stand 200.000, motor/gir i god stand og en ufarlig frontskade som jeg fikset for 5000 inkludert lakk. To skjermer, panser, grillramme og lykter. Sitter Mtech sportsunderstell på den. Har nå lyst til å få litt mere power i den:) Tenkte meg da en Eaton M45 kompressor da jeg har lest litt og funnet ut at den skal fungere greit? Er nytt for meg dette med kompressor og vil finne ut litt åssen dette fungerer. Så klart kan jeg montere turbo i stede, men jeg vil at det skal dra jevnt fra bunn. Noe kompressor kanskje kan hjelpe meg med? Noen som har gjort satt kompressor på M42B18? Hadde satt pris på en liste med alt jeg trenger av deler for å få dette gjort. Trenger ikke dra det helt ut, vil helst ha noe som holder litt:) Takk for alle svar og tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Hadde aldri verden begynt å bygge på den motoren.. Lettere, bedre og tryggere. Og blir antakeligvis samme prisen om du kjøper en 325 f.eks Men såklart.. Alt er mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreTheGiant Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Her er et priseksempel på hva et slikt oppsett i beste fall kan koste. Riktignok til 325 da. http://store.activeautowerke.com/active ... r-p20.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Kommer jo helt an på hvor mye ladetrykk du har tenkt å gå for.. Er det bare litt trenger du å lage en brakett for å feste den, reimhjul og reim, intercooler og noen slanger, samt å lage "uttak" på pressa. Skal du ha så mye trykk at det blir verdt det må du også ha andre dyser og chip/sprut i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Hadde aldri verden begynt å bygge på den motoren..Lettere, bedre og tryggere. Og blir antakeligvis samme prisen om du kjøper en 325 f.eks Men såklart.. Alt er mulig! kjedelig om alle skal daffe rundt i 325er også.. så er arti med små motorer med effekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwMand Skrevet August 21, 2013 Forfatter Share Skrevet August 21, 2013 Hadde aldri verden begynt å bygge på den motoren..Lettere, bedre og tryggere. Og blir antakeligvis samme prisen om du kjøper en 325 f.eks Men såklart.. Alt er mulig! Du hadde aldri begynt nei, men jeg tar ikke skade av å mekke litt:) Kommer jo til å kjøpe meg en 325 også om ikke lenge, tenkt på det en stund.. Men jeg har den is'n og har hørt/kan tenke meg at den har potensiale om det bygges riktig. Det er ingen rask bil, men heller ikke for treig;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwMand Skrevet August 21, 2013 Forfatter Share Skrevet August 21, 2013 Kommer jo helt an på hvor mye ladetrykk du har tenkt å gå for.. Er det bare litt trenger du å lage en brakett for å feste den, reimhjul og reim, intercooler og noen slanger, samt å lage "uttak" på pressa. Skal du ha så mye trykk at det blir verdt det må du også ha andre dyser og chip/sprut i tillegg. Kunne tenkt meg slik passe bra med ladetrykk, men ikke så det blir overbelastet(er villig til å bytte dyser og innmat om nødvendig).Vil ha noe som holder litt som sagt:) Har du bygd lignende før? hvor mye ladetrykk kan jeg ha på orginal innmat? hørt det skal klare en 250hk, kan det stemme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Hadde aldri verden begynt å bygge på den motoren..Lettere, bedre og tryggere. Og blir antakeligvis samme prisen om du kjøper en 325 f.eks Men såklart.. Alt er mulig! kjedelig om alle skal daffe rundt i 325er også.. så er arti med små motorer med effekt For all del, sikkert gøy det Men prismessig lønner det seg sjeldent å bygge på små motorer du må tøye strikken litt lenger for å få effekten du vil.. Men absolutt en fin måte å lære på og ha det gøy med Jeg er absolutt ikke imot å skru selv, ikke tolk det feil.. Da hadde jeg aldri begynt med drifting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 ]Kunne tenkt meg slik passe bra med ladetrykk, men ikke så det blir overbelastet(er villig til å bytte dyser og innmat om nødvendig).Vil ha noe som holder litt som sagt:) Har du bygd lignende før? hvor mye ladetrykk kan jeg ha på orginal innmat? hørt det skal klare en 250hk, kan det stemme? Det har jeg, på en måte. Putta en M65 på en Hilux diesel jeg hadde for noen år siden. Vet ikke hva du får ut av denne motoren og hvor mye den tåler, men det skal være mye potensiale i den mener jeg å ha lest. Er vel en på forumet her som har bygd både presse og turbo på samme motor som din så den tråden er det sikkert tips og triks i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwMand Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 ]Kunne tenkt meg slik passe bra med ladetrykk, men ikke så det blir overbelastet(er villig til å bytte dyser og innmat om nødvendig).Vil ha noe som holder litt som sagt:) Har du bygd lignende før? hvor mye ladetrykk kan jeg ha på orginal innmat? hørt det skal klare en 250hk, kan det stemme? Det har jeg, på en måte. Putta en M65 på en Hilux diesel jeg hadde for noen år siden. Vet ikke hva du får ut av denne motoren og hvor mye den tåler, men det skal være mye potensiale i den mener jeg å ha lest. Er vel en på forumet her som har bygd både presse og turbo på samme motor som din så den tråden er det sikkert tips og triks i.. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet August 24, 2013 Share Skrevet August 24, 2013 Liten og fin kompressor hvert fall. Det er disse som sitter på Mini Cooper S originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet August 24, 2013 Share Skrevet August 24, 2013 http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-Series- ... 7675.l2557 Men trenger Eaton M45 presse å sikkert noen andre små ting. Har ikke bestilt å usikker på hvordan dete r med venstre ratta bil. Da dette ikke er testa tror jeg det var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå