Mariius Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Hei. Har en 320d 2003. Dette har sikkert blitt tatt opp i en tråd før. Jeg har lest litt om de berømte spjeldene i innsuget som visstnok løsner etter en viss tid, og blir med inn i innsuget og gjør så motoren havarerer. På hvilken ca. km.stand skjer dette? min har nå rundet 200.000km, og jeg føler at jeg må fjerne spjeldene før dette skjer. Men jeg lurer litt på om det vil påvirke motoren noe. Mange sier det ikke skal være noe problem å fjerne dem, men de må være der for en grunn? Og hvis jeg skal fjerne dem, trenger jeg nye pakninger? hva trenger jeg ellers? Noen som kan forklare litt detaljert ang. dette? Liker å få det inn med teskje. På forhånd, takk Mvh Marius J. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Disse er der for å øke nettopp "swirl" ved lav belastning, lavt turtall. (den gjør dette ved å stenge av et sett med innsugskanaler, dette fører til høyere hastighet på lufta i den andre, som igjen øker swirl i forbrenningskammer). Dette har med avgasser å gjøre, og du vil ikke merke noe på bilen etterpå såfremt de fungerer i dag. Ei heller vil det vise igjen på en avgasstest. Obs på at dersom du kjøper blendeplater fra utlandet så er disse ofte uten o ringer. Og det kan være lurt å bytte pakninger på manifold. Vi har naturligvis alt på lager til deg om du skulle ønske å kjøpe fra oss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariius Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 Akkurat det jeg trengte svar på takk! Kan du evt. sende et pristilbud på mail på delene jeg trenger? mariius@live.no Mvh Marius J. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå