Staurvik Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Hei. Jeg er ny her på bimmers, og ikke spesielt bilkyndig. Så bær over med meg. Har en BMW 316i 2002 som etterlot seg noen flekker på asfalten etter kjøring i dag. Tok en smak og luktet litt og det virker som olje. Jeg jekket opp og så at bakre del av girkassen var våt og det drypper moderat. Væsken har omtrent samme viskositet som vann, men lukter olje. Kan det være kondens eller vann som har dratt med seg avleiringer, eller er det noe mer alvorlig som jeg burde sjekke ut? Vanligvis så drypper AC-kondensen rett under motoren, har aldri sett det komme fra girkassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 På min E46 renner kondensen fra bakre del av girkasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Kondens kommer fra 2 slanger på begge siden av girkassen, i det området du beskriver. Men det er vel bare når AC er på at det dannes noe kondens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ziroh Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Prøv å kjør endel uten AC'n på og se om det drypper da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Staurvik Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 Var nok bare kondens ja. Ingen drypping når jeg kjører uten AC. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå