majuz Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Hei, jeg driver å monterer coilovers bak på min E46 318. Men lurer litt på dette med gummien som sitter på fjærene. Fikk først montert det sammen slik: Men da var det jo ingen gummi mellom fjærbeinet og høydejusteringen, eller fjær og høydejustering for den saks skyld. Og det bråkte jo naturligvis relativt mye over humper i lav hastighet. Så da ble ut med fjæra igjen, men sliter fortsatt med å forstå hvordan dette skal sammen. Gamle gummien fra fjæra nede passer ikke i høydejusteringen. Gummien oppe passer forsåvidt, men kan ikke være slik det skal monteres? Da må jo fjæra snus og da passer forsatt ikke gummien nede på fjæra. Kan ikke tenkte meg at det slik det skal monteres men. Nei, dette ble jeg ikke klok på. Derfor poster jeg her Noen som har noen tips til meg? Senkesett er av type tuningart kjøpt hos parts'n retards. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Nå er det lenge siden jeg monterte Coilovers på E46, men justeringen skal sitte i bunn, var vel TA Technix jeg monterte fra P&R, da var det en gummi(original) som passet under justering, så går fjæra oppå der. Bare kasta inn fjæra som du har gjort på første bilde, med gummi eller uten gummi husker jeg faktisk ikke helt 100%, men det bråkte ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet August 25, 2013 Forfatter Share Skrevet August 25, 2013 Hei, takk for svar. Får ikke den orginale gummien til å passe. Kan kanskje snitte den opp og få presset den inn på en eller annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet August 25, 2013 Forfatter Share Skrevet August 25, 2013 Kan det være at jeg må handle ny mindre gummi til justeringsskrua? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet August 25, 2013 Forfatter Share Skrevet August 25, 2013 Har fått fjernet 70% av lyden ved å montere støtdemperlageret riktig. Viste seg at jeg har tenkt litt for mye når jeg monterte det Skal ta en telefon til parts'n retards på mandag, så finner jeg nok ut av det med gummi og justeringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Ingen gummi mellom justering og bil. Men det skal være noe mellom fjær og justering? Er ikke helt sikkert i farten. Men billige coilover bråker litt;-) samme gjørmuniball foring. Skjønner ikke hvorfor du kjøpte det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Når jeg kjøpte Tuningart fra P&R, var det limt på en flat gummisirkel under justeringskoppene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet August 26, 2013 Forfatter Share Skrevet August 26, 2013 Da har jeg sendt en mail til partsandretards, venter på svar. Hadde jeg visst bedre hadde jeg bestilt TA Technix senkesettet istedet da du kan skru fast justeringen i fjærbeinet på dette settet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet August 26, 2013 Forfatter Share Skrevet August 26, 2013 Ingen gummi mellom justering og bil. Men det skal være noe mellom fjær og justering? Er ikke helt sikkert i farten. Men billige coilover bråker litt;-) samme gjørmuniball foring. Skjønner ikke hvorfor du kjøpte det? Fulgte ikke med noe gummi som jeg kunne legge mellom justering/fjær. Men kan alltids kappe til noe selv. Kan være det blir løsningen mellom justering og fjærbein også. Da orginal gummi ikke passer på noen måte. Fikk til svar fra parts'nretards at jeg skulle bruke orginal gummi oppe og nede, men det er rett og slett ikke mulig. Når det gjelder uniball så er det et meget godt spørsmål, skal få kjøpte orginale lagere i morgen da uniballen tydligvis spretter opp og ned over humper. Søppelprodukt Nye støtdemperlagere, så tar jeg det derifra. Takk for innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå