Gå til innhold

Banehjul til E36 M3. Hvilken dimensjon???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal investere i noen kurante banehjul til neste sesong og driver å spekulerer i hva som egner seg best / ikke egner seg i det hele tatt.

I 17" blir det vel billigst, men vil at det skal se rått ut og 17" blir litt lite på E36 mener jeg.

18" blir vel standard valg for de fleste?

Er 19" brukandes til banehjul på E36? Mange som bruker det til finkjøring men går det an å bruke på bane og i tillegg ha lav bil uten å få problemer?

Alternativene slik jeg ser det:

17x8,5 / 235-40-17

18x8,5 / 225-40-18

19x8,5 / 235-35-19

Gjerne meninger og bilder! :)

Her er diverse felger jeg har siklet på, har lyst å lakkere dem i samme farge som bilen min.

98_-2122177415.jpg

45_1967982419.jpg

lmrepsilver.jpg

Skrevet

Jo 18" må være kurant det, selger en del forskjellige semi-slicks på Dekkonline i kurant profil også..

Toyo R888, Toyo R1R og Nankang NS2R fant jeg så langt.

Andre nettbutikker som selger banehjul til en kurant penge?

• 4 months later...
Skrevet

19" går helt fint som banehjul. Har selv kjørt med det på Z4en to sesonger nå. Kjører da Michelin PSS. Men igjen som sagt over, det ser dust og idiotisk ut på en E36 med 19". 

Skrevet

Kan forresten anbefale Uniroyal RainSport 2, som gode billige regn dekk. Federal 595RS-R som tørrbane dekk, om de er bedre enn NS2R vet jeg ikke, men de scorer iallfall høyere på dekktest.com og er godkjent til bruk på vei. R888 sitter selvfølgelig mye bedre, men slites dobbelt så fort og koster dobbelt så mye ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...