Gå til innhold

Her er det vel noe som ikke helt stemmer... Hjullager E53

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden jeg kjøpte bilen mistenkt at hjullageret på venstre side foran har sunget på siste vers.

Dette fortalte jeg bilverkstedet da bilen var inne i forbindelse med garanti reparasjon (Bytte av bærekule), men de kom til den konklusjonen at hjullageret var i orden og klunkingen jeg hørte kom fra bærekula. Dette var jeg i og for seg enig i, men mente jeg fortsatt kunne kjenne slark i hjullageret som ikke kunne bli forårsaket av bærekula. Verkstedet sto på sitt, og mente at hjullageret var i orden.

Okay tenkte jeg. De her er jo faktisk utdannede mekanikere og jeg er bare en simpel hobbymekaniker så de har sikkert rett. I tiden etter reparasjonen var jeg fortsatt ikke helt fornøyd og syns jeg kjente en antydning til klunk når jeg kjørte over fartsdumper og en antydning til hyling/vining spesielt ved gasspådrag.

I en hektisk hverdag er det vanskelig å få tiden til å strekke til men i går og etter ca 3 måneder siden sist verkstedbesøk fikk jeg tid til å se på dette. Og joda, nå var det ikke lengre noen tvil om at det var slark i hjullageret.

Men det som forbauset/skremte meg mest var hva jeg fant på bildet. Mutteren som skal holde alt det her sammen er ikke festet skikkelig og ser ut som den er i ferd med å skru seg ut.

Mutteren ser forholdsvis ny ut så mistenker at dette hjullageret er blitt skiftet på ett eller annet tidspunkt også har det ikke blitt satt sammen på korrekt måte. Veldig merkelig at verkstedet ikke så dette!

Ingenting er som følelsen av å ha rett og verkstedet tar feil når det kommer til sånne ting.

Så nå blir det en fin samtale til verkstedet med beskjed om at "I told you so!" før det blir nytt hjullager på garantien :-)

Hjullageret på venstre side foran

tbp7hhmmnoiiu0pmlzwb.jpg

Hjullageret på høyre side foran

nisc1n9sspqhzdjucwmo.jpg

Skrevet

Vertfall noen som burde fått inndratt både fagbrev og retten til og drive verksted!

Er jo en grunn til at den skal låses av.. Herre min hatt :shock:

Skrevet

vil bare tilføye,det er ikke sikkert at det har vert byttet hjullager der selvom den mutteren sernyere ut å da såklart ikke er "låst" som den skal.

kan jo hende at det har vert byttet noen drivakselmansjetter eller drivledd etc ?

men det er bare be de fikse opp etter seg,slurvette ja uten tvil,men folk stoler desverre alt for mye på mekanikere med logo på brystkassa.

det er gjerne de som gir faen å tar snarveier ,for de får sjeldent ikke noe refs hvis det blir slurv eller reklamasjon på det de gjør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...