Gå til innhold

Rattet er skeivt når bilen går rett frem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E39 520 hvor rattet er skeivt når bilen går rett frem. Er slik som vist på bildet, bare at på min bil går det mot venstre og ikke høyre slik som på bildet her..:) Noen som vet hvor feilen kan være og hva det ville kostet å få fikset dette?

Skjevt-ratt02_1013424i.jpg

Skrevet

Bare å ta en forstilling/4hjuls kontroll. Da justerer de spissinga. Dette må gjøres når rattet står bent men de bør sjappa vite :). Koster rundt en tusenlapp bare

Skrevet
Bare å ta en forstilling/4hjuls kontroll. Da justerer de spissinga. Dette må gjøres når rattet står bent men de bør sjappa vite :). Koster rundt en tusenlapp bare

Prisen kommer nok litt an på hvor man bor. Har opplevd å betale mellom 1500-2000 kr de gangene jeg har fått utført dette. Trådstarter bør ta hensyn til følgende:

- Ved levering av bil så få bekreftet at verksted går over understellskomponenter før justering av hjulstilling. Et verksted skal ikke utføre justering når det er veldig slitte komponenter som uansett må skiftes om kort tid (med mindre du som kunde ønsker det da). Grunnen til det er at når du da må bytte understellsdeler så må du til med en ny justering, og du betaler i praksis dobbelt opp. I tillegg kan det nok være vanskelig å havne innenfor godkjente verdier når man har veldig slitt understell.

- Få bekreftet at verksted sørger for at ratt er rett etter justering. Dette tar nok de aller fleste hensyn til men igjen, greit å få det bekreftet.

- Spesifiser gjerne hva slags modell du kjører. Man skulle ikke tro det, men det er ikke uvanlig at det slurves med hvilken modell man justerer til. Jeg har selv opplevd feil på dette 2 ganger. (E39 har blitt justert etter specs fra E46)

Skrevet

Rattet låses i midtstilling og så justeres det til alle vinkler som kan justeres er innafor. Mange tar 1200-1500, men endel tar nok mer også

Skrevet

Så for maks 1,5k så er det fikset? Er fornøyd med den prisen, får ta den kontrollen når jeg skal skifte et hjullager bak denne eller neste uke da :)

Takk for hjelpen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...