tomasbaj Skrevet August 31, 2013 Share Skrevet August 31, 2013 Hei, Hva er det egentlig som skiller disse to modellene? Tenker på bremser, understell etc.... Vil vel tro at bilene er ganske like, men må vel være noen forskjeller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet August 31, 2013 Share Skrevet August 31, 2013 Kan motor specs på begge bilene: M5 3.8 340hk og 400nm Alpina 3.5 bi turbo 360hk og 520nm Alpina 4.0 v8 315hk og 410nm Alpina 4.6 v8 340hk og 480nm sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasbaj Skrevet August 31, 2013 Forfatter Share Skrevet August 31, 2013 Tenkte også på om det er no teknisk forskjell - som f.eks om Alpinaen har større bremser enn 3,8L M5 siden den har 20hk mer, forskjell på diff etc etc.... Grunn til at jeg spør er at jeg skal godkjenne min egen 540 med kompressor, og lurer på om jeg skal strupe den ned til 340 eller 360 for å få den godkjent. Har allerede kjøpt de store M5 bremsene..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_m7 Skrevet August 31, 2013 Share Skrevet August 31, 2013 Tja Forskjellene på b10 BT'en jeg har og en e34 m5 3,8 er: Større bremser foran, 4stempla calipere og 332mm skiver på alpinaen, mot 315mm skiver og en stempla på M5. Unntak for 1995modell M5 som kom med 345mm skiver foran. Bremsene bak er like som M5, 540 osv. 300mm ventilerte skiver. 1995modell M5 har 328mm om jeg ikke husker feil. Det er diffkjøling på alpinaen, og nivåregulering, ellers er dem forholdsvis like., selvfølgelig utenom motoren og ting rundt den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiastorvik Skrevet August 31, 2013 Share Skrevet August 31, 2013 Følger her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasbaj Skrevet August 31, 2013 Forfatter Share Skrevet August 31, 2013 TjaForskjellene på b10 BT'en jeg har og en e34 m5 3,8 er: Større bremser foran, 4stempla calipere og 332mm skiver på alpinaen, mot 315mm skiver og en stempla på M5. Unntak for 1995modell M5 som kom med 345mm skiver foran. Bremsene bak er like som M5, 540 osv. 300mm ventilerte skiver. 1995modell M5 har 328mm om jeg ikke husker feil. Det er diffkjøling på alpinaen, og nivåregulering, ellers er dem forholdsvis like., selvfølgelig utenom motoren og ting rundt den. Så Alpinaen har mindre bremser enn E34 3,8L da som har 345mm selv om det er 20hk mer i Alpinaen. Det lover jo bra, ergo trur jeg at det er mulighet for at jeg vil få den godkjent hvis den blir strupa ned til Alpina-specsa. Hvis bremsene bak i tillegg er like som E34 540, så burde ikke BT henge seg opp i bremsene hvertfall, eller hva tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_m7 Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Det er kun 1995 modell M5 som har 345mm. de andre har 315mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 En Alpina e34 har mere sjel enn en m5 e34. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet September 14, 2013 Share Skrevet September 14, 2013 En Alpina e34 har mere sjel enn en m5 e34. Nei. liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 14, 2013 Share Skrevet September 14, 2013 En Alpina e34 har mere sjel enn en m5 e34. Nei. jo det vil jeg nok påstå, og en m5 er kjedelig å kjøre i forhold til en e34 alpina b10 biturbo! liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 14, 2013 Share Skrevet September 14, 2013 En Alpina e34 har mere sjel enn en m5 e34. Nei. jo det vil jeg nok påstå, og en m5 er kjedelig å kjøre i forhold til en e34 alpina b10 biturbo! Syntes faktisk 540'n min er bedre å kjøre enn m5 3.8 pga bunndraget, med orginal diff, men har en 3.15 diff som skal på. Men hadde vært artigere med litt større bremser sent from my microwave using tapatalk liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 14, 2013 Share Skrevet September 14, 2013 Sorry for å tråkke folk på tæra men jeg syns generelt s38 \m88 motora er kjedelige, spes i en tung e34 med moment som er fraværende i s38... MEN.. det er nå meg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 14, 2013 Share Skrevet September 14, 2013 Er det ikke forskjell på dempere/stag på disse? Ville tro at Alpina mer mer "komfy" som de selv sier de skal være.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet September 14, 2013 Share Skrevet September 14, 2013 Det har har ///MPower skrevet i min Alpina tråd alpina'n er den jeg har. begynte i 50 andre gir på begge biler. og til sluttpunkt hadde vi en fart på: med m5 3.8 touring schwarz 165 km/t- denne hadde 6 trinns diff med 3.23 utv og 5 trinns kasse, så er litt seigere med m5 3.8 touring daytona 170km/t med alpinaen 185km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet September 14, 2013 Share Skrevet September 14, 2013 Sorry for å tråkke folk på tæra men jeg syns generelt s38 \m88 motora er kjedelige, spes i en tung e34 med moment som er fraværende i s38...MEN.. det er nå meg da Kjørt 3,8? Sykt stor forskjell på den iforhold til 3.6 mtp moment. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå