Gå til innhold

E34 M5 3,8L vs E34 Alpina B10

tomasbaj
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte også på om det er no teknisk forskjell - som f.eks om Alpinaen har større bremser enn 3,8L M5 siden den har 20hk mer, forskjell på diff etc etc....

Grunn til at jeg spør er at jeg skal godkjenne min egen 540 med kompressor, og lurer på om jeg skal strupe den ned til 340 eller 360 for å få den godkjent. Har allerede kjøpt de store M5 bremsene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja

Forskjellene på b10 BT'en jeg har og en e34 m5 3,8 er:

Større bremser foran, 4stempla calipere og 332mm skiver på alpinaen, mot 315mm skiver og en stempla på M5. Unntak for 1995modell M5 som kom med 345mm skiver foran.

Bremsene bak er like som M5, 540 osv. 300mm ventilerte skiver. 1995modell M5 har 328mm om jeg ikke husker feil.

Det er diffkjøling på alpinaen, og nivåregulering, ellers er dem forholdsvis like., selvfølgelig utenom motoren og ting rundt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja

Forskjellene på b10 BT'en jeg har og en e34 m5 3,8 er:

Større bremser foran, 4stempla calipere og 332mm skiver på alpinaen, mot 315mm skiver og en stempla på M5. Unntak for 1995modell M5 som kom med 345mm skiver foran.

Bremsene bak er like som M5, 540 osv. 300mm ventilerte skiver. 1995modell M5 har 328mm om jeg ikke husker feil.

Det er diffkjøling på alpinaen, og nivåregulering, ellers er dem forholdsvis like., selvfølgelig utenom motoren og ting rundt den.

Så Alpinaen har mindre bremser enn E34 3,8L da som har 345mm selv om det er 20hk mer i Alpinaen. Det lover jo bra, ergo trur jeg at det er mulighet for at jeg vil få den godkjent hvis den blir strupa ned til Alpina-specsa. Hvis bremsene bak i tillegg er like som E34 540, så burde ikke BT henge seg opp i bremsene hvertfall, eller hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
En Alpina e34 har mere sjel enn en m5 e34.

Nei.

jo det vil jeg nok påstå, og en m5 er kjedelig å kjøre i forhold til en e34 alpina b10 biturbo!

Syntes faktisk 540'n min er bedre å kjøre enn m5 3.8 pga bunndraget, med orginal diff, men har en 3.15 diff som skal på.

Men hadde vært artigere med litt større bremser :)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...