BMWE30I Skrevet August 31, 2013 Skrevet August 31, 2013 Hei, lurer på om noen kan hjelpe med med dette problemet. Har en valve dynamo som jeg har bytta børster på. Jeg startet opp bilen, og den ladet da normalt, 14,49 for å være helt eksakt. Når jeg begynete og kjøre og bilen passerte 1000 rpm ca, begynne batterilampe å blinke fort som f. Har sjekka at alle ledninger sitter godt og riktig etter bytte, bilen slutter og lade når jeg begynner å kjøre, bilen det er snakk om er 525 tds 1997 modell. Håper noen har noen tips.
bjalle Skrevet September 1, 2013 Skrevet September 1, 2013 Det er egentlig litt for høy ladespenning,normalt skal det ligge på 13,9 til Max 14,2 men ikke sikkert at det er dette som gjør at lampa blinker.det er anbefalt å bytte hele dynamoen og ikke bare børster på valeo dynamoen uten at jeg vet hvorfor.
BMWE30I Skrevet September 2, 2013 Forfatter Skrevet September 2, 2013 Nei er ikke for høyt kjøpte den hos bosch car service og de sa at det var en 14,5v regulator, så det stemmer nok, ingen andre som har noen tips? Sent from my C6603 using Tapatalk 2
stig. Skrevet September 2, 2013 Skrevet September 2, 2013 14,5v er knall det, har du tatt ut regulatoren å sjekka den? for hvis akselen i dynamoen er typ "hærpa" så går ikke en ny regulator lenge
lagunilla Skrevet September 2, 2013 Skrevet September 2, 2013 Hvis den lader, og ladelampa kommer på så er det stor sannsynlig for at diodene i dynamoen er gåen. Har opplevd det samme.
BMWE30I Skrevet September 3, 2013 Forfatter Skrevet September 3, 2013 Hvor dan ser jeg om den akselen i dynamoen er Herpa da? Nå vet æ ikke helt åssen den ska sjå ut, men hvis æ ikke huske helt feil så hva det 2 spor i den, pussa den også ren med fint pussepapir. Sent from my C6603 using Tapatalk 2
stig. Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 det er vanskelig å se sleperinga på akselen,men med speil å litt pågangsmot så ser du det,skal liksom være glatt å fin(idielt sett) de kan se ganske ruglette å stygge ut før det er noe problem,men kan fort være det. eller som lagunilla sier,en dårlig diode eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå