Gå til innhold

TommyFF E61- Solgt!


TommyFF
 Share

Anbefalte innlegg

Her var et mye godt arbeid :) jeg harto show & shine på dcn, egentlig ikke fornøyd med dem fordi tidsklemma tok meg. Men det kommer noen bedre i løpet av våren/sommeren. :)

Har blant denne: http://www.detailersclub.no/forum/topic/17637-s-s-bmw-f10-525d-min-foerste-s-s/

Og denne: http://www.detailersclub.no/forum/topic/17740-s-s-ford-mondeo-min-andre-s-s/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Dette er jo min første ordentlige runde. Har holdt på litt før, men aldri som dette. Jeg kunne nok gjort mye bedre, men det krever trening og tålmodighet, samt god nok tid. Er tidsklemma som tar meg om dagen også, men at det er bedre enn det var, er d ingen tvil om :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra løft av utseende dette her.

 

Detailing kan være skadelig, brått ser du bare vaskeriper, swirls, hollogrammer og kjørespor hvor en du går...

i går oppdaget jeg at vasken på badet hadde masse vaskeriper....

 

Scholl er mange som er fornøyd med, er ganske mye å velge i der ute.

Men shcoll har etablert seg godt i markedet. Det nye som er på gang å bli ganske stort nå er Rupes polisher og pads sammen med DA maskiner.

De fungerer aller best sammen med Rupes egne maskiner som koster en del.

 

Så de ligger ofte utenfor innstegsprisene...

 

begge bilene i signaturen min er tatt med Scholl :)

 

Min egen bil derimot ser ikke ut.... Den har vel ikke fått annet pleie en vask en gang i mellom..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var et mye godt arbeid :) jeg harto show & shine på dcn, egentlig ikke fornøyd med dem fordi tidsklemma tok meg. Men det kommer noen bedre i løpet av våren/sommeren. :)

Har blant denne: http://www.detailersclub.no/forum/topic/17637-s-s-bmw-f10-525d-min-foerste-s-s/

Og denne: http://www.detailersclub.no/forum/topic/17740-s-s-ford-mondeo-min-andre-s-s/

Når jeg svarte igår så så jkeg jo ikke linkene du hadde lagt meg :o Fantastisk bra arbeid. Helt rått hvor stor forskjell det blir med litt ekstra pleie :D om du har tips til produkter jeg burde teste ut, så skrik gjerne ut. Nå er d jo hovedsaklig Sholl og Swissvax som blir brukt.

 

Ser jævla bra ut! Tror jeg Må få Kjøpt å Testet scholl jeg å! Alle bruker det omtrent så

:P

 

Takk for det :D nå har ikke jeg prøvd altfor mye enda, men mitt inntrykk av Scholl hittil er at det er billig og bra iallefall :)

Utrolig bra løft av utseende dette her.

 

Detailing kan være skadelig, brått ser du bare vaskeriper, swirls, hollogrammer og kjørespor hvor en du går...

i går oppdaget jeg at vasken på badet hadde masse vaskeriper....

 

Scholl er mange som er fornøyd med, er ganske mye å velge i der ute.

Men shcoll har etablert seg godt i markedet. Det nye som er på gang å bli ganske stort nå er Rupes polisher og pads sammen med DA maskiner.

De fungerer aller best sammen med Rupes egne maskiner som koster en del.

 

Så de ligger ofte utenfor innstegsprisene...

 

begge bilene i signaturen min er tatt med Scholl :)

 

Min egen bil derimot ser ikke ut.... Den har vel ikke fått annet pleie en vask en gang i mellom..... 

Fantastisk bra arbeid her også. Ikke rart man vil begynne med dette når man ser igjennom alle trådene som ligger på Dcn :)

Jeg har bestilt mye om dagen og jeg kjøpte inn Scholl for å teste, og må si jeg er relativt fornøyd hittil . Jeg kommer til å bestille opp mye mer senere for å teste og sammenlikne, men akkurat nå får d holde med d jeg har. Jeg kjøpte jo en roterende ifjor , men som nybegynner synes jeg d var litt pyton å jobbe med, men jeg har en e30 dør jeg skal bruke til å øve meg på når d kommer til dette. De store ripene og merkene på hjulbuen bak ble tatt med roterende av en kompis som har gjort dette lenge, så jeg skjønner at jeg må lære meg d først som sist. Nå har jeg brukt Krauss sin 900w som jeg fikk låne av en kompis, da jeg tenkte å bestille denne selv ville jeg benytte muligheten til å teste den først. Etter 9 år i selgerbransjen ( elektronikk) har jeg funnet ut 1 ting, kjøp ordentlig med en gang. SÅ jeg kjøpte meg Flex DA maskin, samt 15 pads som er på vei i posten  \:D/   :D Dette tok sin del av budsjettet riktignok, men jeg tror d er greit å bare handle inn først som sist. legger til at jeg synes Krauss sin var veldig god å jobbe med, og at jeg ikke har prøvd Flex enda, men etter alt jeg har lest så "måtte" jeg ha den.

Når jeg ser hvilket arbeid du gjør med andres biler, så er d bare å sette igang og få klar din egen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når jeg ser hvilket arbeid du gjør med andres biler, så er d bare å sette igang og få klar din egen :)

 

Det var dette her med tid igjen da..

Med fulltids(+litt) jobb og to kids er det ikke bare å sette bilen i garasjen og la den stå der en uke...

Det jeg gjør for andre nå (lite) så har jeg jo bilene stående lenge og kan holde på med de etter jobb og leggetid :) og litt utover natta som regel...

Jeg har en haug med S&S liggende på DCN men har ikke laget noen nå på en stund har masse bilder liggende på PCn da..

 

Flex DA er en maskin du ikke vil bli missfornøyd med(har en jeg også). Men dens største fordel er også den største ulempe.

tvungen rotasjon, så greit med en vanlig DA også. men det holder med en Kraus 500W f.eks en 900W rister bare mer :)

Ellers så er jo også DAS-6 

 

Über pads er rimelige og funker veldig bra spessielt de store til DA de slites langt saktere en det meste annet og tåler DA bruk veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dette her med tid igjen da..

Med fulltids(+litt) jobb og to kids er det ikke bare å sette bilen i garasjen og la den stå der en uke...

Det jeg gjør for andre nå (lite) så har jeg jo bilene stående lenge og kan holde på med de etter jobb og leggetid :) og litt utover natta som regel...

Jeg har en haug med S&S liggende på DCN men har ikke laget noen nå på en stund har masse bilder liggende på PCn da..

 

Flex DA er en maskin du ikke vil bli missfornøyd med(har en jeg også). Men dens største fordel er også den største ulempe.

tvungen rotasjon, så greit med en vanlig DA også. men det holder med en Kraus 500W f.eks en 900W rister bare mer :)

Ellers så er jo også DAS-6 

 

Über pads er rimelige og funker veldig bra spessielt de store til DA de slites langt saktere en det meste annet og tåler DA bruk veldig godt.

 

Jeg er faktisk i akkurat samme båt som deg. 2barn, full jobb( + litt til) og oppussing av hus i tillegg akkurat nå, så kjenner meg igjen. Det er vel også grunnen til at bilen blir tatt bit for bit. Gjør jeg det ikke på den måten så blir jeg ikke ferdig .

Ja, gleder meg til å prøve Flex maskinen. En krauss 500w koster jo ikke mer enn 12-1300kr, så ikke umulig at jeg kjøper en sånn i tillegg , men regner med at etterhvert som jeg gjør mer, så ser jeg fort hva behovet blir.

Padsene jeg har kjøpt er faktisk uber pads , så  alt skal testes så fort det kommer i posten :D

Hvordan vasker du/dere padsene deres? jeg har per nå vasket for hånd, med og uten såpe, og igår testet jeg pad washer. Funket egentlig veldig greit , så ikke umulig at d blir en sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Menzerna, knall produkter som støver mindre enn Scholl og som er billigere. Flex da er en knall maskin, kjøpte en i fjor. Beste jeg kjøpte, kutta ned tiden jeg brukte på bilene blant annet :)

Menzerna er ikke like gode å kjøre på DA maskin desverre.

Det er deminishing polish som skal kjøres etter zeitn metoden for å virke korrekt.

hvis det støver ved bruk av scholl prøv mindre produkt :) 

 

prismessig er det vel minimal forskjell? menzerna 250ml koster rundt 139,-

mens rupes i 250 ml (laget kun for DA maskiner) koster rundt 119,-

en 3pakk med 250ml scholl ca 525,- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Menzerna, knall produkter som støver mindre enn Scholl og som er billigere. Flex da er en knall maskin, kjøpte en i fjor. Beste jeg kjøpte, kutta ned tiden jeg brukte på bilene blant annet :)

Jeg kommer nok til å prøve litt forskjellig. skal lese meg litt opp om hva som kan lønne seg :)

 

Menzerna er ikke like gode å kjøre på DA maskin desverre.

Det er deminishing polish som skal kjøres etter zeitn metoden for å virke korrekt.

hvis det støver ved bruk av scholl prøv mindre produkt :)

 

prismessig er det vel minimal forskjell? menzerna 250ml koster rundt 139,-

mens rupes i 250 ml (laget kun for DA maskiner) koster rundt 119,-

en 3pakk med 250ml scholl ca 525,- 

Rupes har jeg heller ikke testet, og prisen var jo absolutt ikke avskrekkende. har du brukt det mye?

 

Jeg er ikke kamerat. Vi er så godt som gift !

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

 Du sier noe der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menzerna er ikke like gode å kjøre på DA maskin desverre.

Det er deminishing polish som skal kjøres etter zeitn metoden for å virke korrekt.

hvis det støver ved bruk av scholl prøv mindre produkt :)

prismessig er det vel minimal forskjell? menzerna 250ml koster rundt 139,-

mens rupes i 250 ml (laget kun for DA maskiner) koster rundt 119,-

en 3pakk med 250ml scholl ca 525,-

Flere på dcn har brukt det med suksess og jeg regner med at Kim hos swissvax ikke ville anbefale noe produkt som ikke er bra nok.

179 vs 119 er ganske stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere på dcn har brukt det med suksess og jeg regner med at Kim hos swissvax ikke ville anbefale noe produkt som ikke er bra nok.

179 vs 119 er ganske stor forskjell.

Menzerna er knall gode produkter, var ikke det jeg sa at de er dårlige.

Men på DA maskin egner Rupes og Scholl seg bedre.

 

Jeg har alle tre i de fleste varianter, og flere til.

 

Desuten er som oftest Menzerna ganske seig å buffe av da den har mye oljer i seg. (derfor den støver bitelitt mindre)

De skal egentlig kjøres i 5-trinn på roterende. sakte(600-1000rpm) - medium (1200-1500) - topp (1600-2000) - medium - sakte fart på roterende for å brytes ned på riktig måte. Diminishing compunds

dette er ca rpm ingen fasit og kan variere fra lakk til lakk..

Scholl og 3M avsluttes på topp. i de fleste tilfeller. non diminishing compounds.

 

litt avhengig av hvor du kjøper hva, så snakker vi om en +/-10,- pr.bil i polish. avhengig av hva du kjøper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...