thomjak Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 Jeg har vært og sett på bilen, ordnet alt av papirer for kjøp av en 320d 2007 mod, bilen har gått 90 000km og så ut som den var i fin stand. Men jeg står litt fast etter å ha pratet med bmw mekanikere og lest litt på nettet. Det jeg står fast på er at bilen må inn til EU godkjenning om et par månder og begge eierene før meg har fulgt alle service men det har kun vært "lett" service med olje skift, filter bytte osv. Bilen er ikke NAF testet, den "kjøpes som den er" og det er et eldre par i 50åra som har eid bilen de siste 50 000km. Så mitt spø er. Er det noen varsel lamper som går av hos dere med et kjøp av en bil som snart må eu godkjennes og en "stor service" er rett rundt hjørnet? For jeg oppfatter det som om at rundt 90 000 - 100 000km vil slite deler måtte byttes, men det er jo sånn at bilen regner ut dette selv etter som hvordan den har blitt kjørt. Så for meg blir jo dette litt å gamble, er jeg heldig og slipper unna "stor service" i et par månder eller 1år eller vil jeg muligens få varsel om en stor service veldig tett på kjøpet. Bilen var inne til "lett" service for 10 000km siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 Det er ingenting som heter "storservice" lengre, bare en masse småservicer etter behov. Du kan likevel være "uheldig" slik at både bremser og understellsdeler takker for seg på likt, men det vil gjelde alle biler. Om det er et par måneder til den skal på EU-godkjenning kan den godkjennes allerede i dag, så er den saken ute av verden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet September 2, 2013 Forfatter Share Skrevet September 2, 2013 Ok, kun små servicer ja. Men da får jeg bare slå til og ta evnt kostnader om det skulle dukke opp noen. Blir et morro hopp fra E36 316 1994 til 320d 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå