Frode D Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Hvilke felger ble det? Kjørte 235/35 Nokian Hakka R i fjor på 9.5x19" både foran og bak, null problem. Ble litt strekk, men ikke for mye. Har lest at vinterdekk er mykere enn sommerdekk så man bør ikke strekke like mye på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 13, 2013 Forfatter Share Skrevet September 13, 2013 Ble noe så kjedelig som wp111 18X9.5 foran og bak. et40 foran(trenger nok en del spacer) og et20 bak. Men syns dem ser meget bra ut til prisen, og slipper å være å redd for dem. trenger ikke noe vedlikehold heller(pusse kant osv) Blir kanskje heller noe skikkelig på meg til våren. Står egentlig ikke på penger, men syns det er tull å blåse ut 25k+ på noe jeg ikke syns er 100%. så venter heller til jeg finner noen bra for salg. Har ikke helst bestemt meg ennå får om jeg skal handle sommer eller piggfritt, men hadde vært kos å trilla dem over vinteren. http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop ... p=R-222330 tenkte litt på dem her om det ikke blir for voldsomt strekk. kanskje bedre gå får 225/40? litt redd jeg ikke skal få plass og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 13, 2013 Forfatter Share Skrevet September 13, 2013 Så noe bedre ut enn jom iaf var mye bedre å kjøre med og. Begynt å få noe mer bakkekontakt nå i forhold til bildene i første posten Fant en med samme farge bil på rema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 14, 2013 Forfatter Share Skrevet September 14, 2013 Noen som vet hvordan goodyear strekker seg? er dem breie eller smale i forhold til måla? klarer ikke bestemme meg mellom 215/40R18 og 225/40R18. redd det skal bli for mye strekk med 215 og for lite med 225 står vell mellom disse http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop ... p=R-156980 og disse http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop ... p=R-222330 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet September 14, 2013 Share Skrevet September 14, 2013 Ville aldri valgt 215/40 på 9.5 med vinterdekk... Det blir mye strekk selv om dekkene er brede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 15, 2013 Forfatter Share Skrevet September 15, 2013 Skjønner forsåvidt hva du mener, men er jo nokså trange hjulbuer på e46 jeg tenker Jeg er tidligere anbefalt 225/35 på 10" bak med mitt inpress, da er jeg noe skeptisk til høyere profil(som gir mindre strekk?) på smalere felg Men går vell fint, får vell valse som en gal heller og prøve finne noen som ikke er så alt for brede i forhold til målene. Best å strekke av goodyear, continental og pirelli? alle disse er vell regna som "breie" dekk ut ifra hva jeg finner på nettet ser toyo og har noe vinterdekk, men kom nokså dårlig ut i test så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Er ikke trangt foran på E46. Er nesten ingen kant på innsiden av skjermen der i forhold til bak. Bak bør du valse uansett hvis du skal kjøre med ca ET20.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 15, 2013 Forfatter Share Skrevet September 15, 2013 foran går det nok fint ja, er bak jeg er litt beskymra for men valsing må nok uansett til ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 17, 2013 Forfatter Share Skrevet September 17, 2013 Skal få nye felgene i morgen iaf så satser på liten prøvemontering av dem(se om jeg må ha spacer framme for klare demper bla) Dekkene har estimert leveringsdato uti neste uke... jævla kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 18, 2013 Forfatter Share Skrevet September 18, 2013 Kasta på noe sotefilm på blinklysene, ble betraktelig bedre syns jeg Så fikk jeg noe gøy i posten i dag Uvandt å ikke bruke løftebukken Er helste tungvindt med denne bilen da jeg må opp på klosser osv.. Bak Er et20 bak her og et30 foran, men må til med mer spacer foran ser jeg(tar akkuratt i demper) Så satser på et25-27 elns. Tror jeg må til med camber plater foran og justerbare stag bak ja Har fortsatt ikke fått dekk, så haster ikke såå ennå. Veldig fornøyd med hvordan dem ser ut så langt iaf Fikk bytta termostat og i dag av sånn kjedeligere ting Herlig å ha temp i orden på annet enn hardkjør og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Åh elsker de felgene! det så bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Tviler på du trenger så mye camber foran. Hjulet går jo en del inn oppe når den kommer nedpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 Dekka kom visst i dag Fått dem på felgene. Men trenger spacer foran får å gå klar demperene. Så satser på finn noen som selger lokalt i morgen, eller at jeg finner et verksted som kan dreie ned dem jeg har. Må få lånt meg ei valse og tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 Fikk gladelig overraskelse når jeg sjekka sporinga i dag når jeg stod opp i løpet av natten var dekkene sendt fra tyskland til oslo, så videre til terminalen her i Stavanger 18X9.5 et20 bak 18X9.5 et25 foran 225/40R18 pirelli piggfrie vinterdekk. Hjulstillinga er rimelig på tryne for tia da Satser på få valsa bak og så jeg kan få den noe lavere der(subber nå om jeg kjører litt fort i humper) Foran forsvinner nok hjelpefjøra i morgen Elendige bilder med elendig kamera ser mye bedre ut egentlig syns nå jeg wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå