Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med tung styring på E28en min så da lurer jeg på om styresnekka passer fra E34?

Tenkte og bruke styresnekka fra 525tds med tilhørende servopumpe;)

Vill ikke da styringa bli lettere siden dieselmotoren fra E34 er tyngere enn m30 motoren?:)

Håper noen har svar:D

Skrevet
nei, sålenge den gamle ikke er utslitt eller strammet opp for mye så skal den ikke bli det. men er ingen fasit svar på det.

Nå har jeg drevet med mercedes i mange år og der må mann bytte styresnekke viss mann setter i større motor ellers så blir den alt for tung på rattet.

Så tenkte kanskje at det samme gjelder på bmw siden jeg ikke har funnet samme delenr på flere styresnekker.

524td har delenr 32131125855 og M535i har delenr 32131126621 og siden E34 525tds har en tung diesel motor i fronten bør jo styresnekka være en del sterkere?

Edit: Fant ut nå at bare bensin og diesel har forskjellig styresnekke:)

Skrevet

Tull og tøys, det er ikke samme snekke på 518 og 530/540.. Snekkene passer om hverandre i karosseriet mellom e24/e28/e32/e34, men det kan være noe forskjeller på hva som passer i forhold til motor. Kun E34 525IX har tannstang.

Skrevet
Tull og tøys, det er ikke samme snekke på 518 og 530/540.. Snekkene passer om hverandre i karosseriet mellom e24/e28/e32/e34, men det kan være noe forskjeller på hva som passer i forhold til motor. Kun E34 525IX har tannstang.

er nok samme de gitt, er nok bare slangene som er forskjellig uavhengig av motortype. samt servopumpe.

e34 snekka er fysisk lik som e28, men andre slangekoblinger/banjokoblinger

Skrevet

Hvorfor har ikke da alle lik delenr viss alle styresnekker er like?

Er ihverfall ulikt delenr på 518 og 540.

For viss alle har vært like må jo 518 være kjempe lett på styret iforhold til 540, sier jo seg selv at v8 er tyngete enn en rekke 4er:p

Blir nok snekka fra 525tds på min m535i i vinter;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...