Gå til innhold

Skifte hjullager foran? E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal skifte lager på begge sider foran, bak kommer også etterhvert.

Men hvordan er der å skifte foran? Er det noe problem å skifte noe slikt?

Fikk også mangel på eu godkjenning at bærekulen bak høyre var slakk i. Hvordan er det å skifte det?

Skrevet

lagrene fremme er ok å bytte. dem anbefaler nye bolter samtidig.

jeg anbefaler å bytte bremseskjold sammen med lagrene.

går ca 30 min pr side. tok mine i fjord sommer.

bærekulen, hvem av dem?

øvre fremme?

øvre bak?

eller nedre bak?

Skrevet
lagrene fremme er ok å bytte. dem anbefaler nye bolter samtidig.

jeg anbefaler å bytte bremseskjold sammen med lagrene.

går ca 30 min pr side. tok mine i fjord sommer.

bærekulen, hvem av dem?

øvre fremme?

øvre bak?

eller nedre bak?

Så det er en enkel sak å skifte?

det står:bakre høyre nedre ytre. ;)

Skrevet

ja en enkel sak å bytte.

såpass ja, da er det vel den berømte knirkeforingen.

den kan være ett helvette å bytte.

går greit med rett verktøy

Skrevet

Bytta nettopp knirkeforinger selv.

Vil anbefale å kjøpe integral-ledd i samme slengen. koster ikke så mye ekstra.

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=268258

linken gir en liten ide om hvilke utfordringer jeg møtte.

Min bil har gått 280K og aner ikke når eller om disse er blitt byttet tidligere så kan være bedre på din.

hjullager forran er greie å bytte. Er vel nok av DIY rundt forbi på forumet her og på youtube :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei! :)

Fikk skiftet på venstre side foran. Men har forsatt en sånn rar lyd foran... høres ut som det kommer fra venstre side. Men kan lyden forplante seg over? Fra høyre?

Skrevet

jepp,hjulager lyd kan forplante seg fra side til side, noen lagere lager lyd når de IKKE blir belastet i sving,men de fleste så kommer lyden når de blir belastet.

men rart du spør pga jeg skulle bytte hjullager på e39 til a svigermor,å det hørtes ut som venstre hjullager, men det var faktisk høyre som laget lyden,hehe

å det hjullagere støyet da det IKKE fikk belastning,har vert borti dette på flere andre biler også

Skrevet
jepp,hjulager lyd kan forplante seg fra side til side, noen lagere lager lyd når de IKKE blir belastet i sving,men de fleste så kommer lyden når de blir belastet.

men rart du spør pga jeg skulle bytte hjullager på e39 til a svigermor,å det hørtes ut som venstre hjullager, men det var faktisk høyre som laget lyden,hehe

å det hjullagere støyet da det IKKE fikk belastning,har vert borti dette på flere andre biler også

Såpass.. da blir det å bytte på andre siden og ;) takker for svar :)

Skrevet

Hei ;)

Fikk byttet det aande nå, men lyden er der fortsatt.. høres veldig ut som det er venstre foran. Men hjullageret der er helt nytt... men har en sånn rar klakke lyd som kommer foran, spessielt på litt humpete vei. Har skiftet ytre stabilisator stag på begge sider..

Skrevet
Klakkelyd kan være fjærbeinslager.

Vanskelig å skifte? Nå har jeg senkefjærer på. Er det noen spesiel lager jeg trenger?

Skrevet

Fjærbeinslager er likedan om man har senk eller ikke. Du må ut med demper og fjær i lag, så ta av lageret som ligger på toppen. Det er den delen som er skrudd fast i bilen i tempertårnet med 3 skruer på seg. Du trenger fjærklemmer for å få den delen av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...