torko Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 hei har en e34 med b38 motor. for noen måneder siden byttet jeg clutch/ lamell og utløserlager fordi all gass over 2000rpm brant den bare clutch. trykkplate og svinghjul byttet jeg ikke, men pussa reint. problemet ble borte da jeg skifta disse delene og kjlrt en del etter. Men nå de to siste ukene har bilen stått, og idag da jeg skulle ta en prøvetur skjedde det samme igjen når jeg feks kjører på motorvei, eller hvilken som helst vei i hvilket som helst gir og gir litt gass, BRENNER den clutch av seg selv.. slurer som faen.. virker nesten som jeg ikke har clutch igjen enno den er ny, kjørt MAX 1200 km med råd - tips???
Morty999 Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 du må jo bytte trykkplate også, det er jo den som er sliten når den slurer...
torko Skrevet September 4, 2013 Forfatter Skrevet September 4, 2013 den så faktisk ganske grei ut da jeg tok den ut. ingen blåfarge på metallet, eller sprekkdannelser. lamellen derimot var helt ferdig. absolutt ikke noe annet som kan være problemet? dersom jeg må bytte ut detta igjen.. vurderer jeg å sette på et svinghjul fra 3,6 litern. passer denne rett på? hvis, er det noe annet jeg må bytte ut som er fra 3,6?
Mr-Haugen Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Bytte klørtslamell uten og bytte trykkplate. Er omtrent som å dusje uten å skifte undertøy. Ergo de kan gå bra. Men byr som regel mest på problemer desværre.
Morty999 Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 til 3,6l så må du bytte alle 3 dela, svinghjul, lamel og trykkplate. man bytter ikke ut til ny lamel på gammel trykkplate.
torko Skrevet September 4, 2013 Forfatter Skrevet September 4, 2013 .. jeg som har driti meg ut da:P jaja lærepenge!! men man trenger ikke gjøre noe annet altså? hørte man måtte bytte noe andre greier med tanke på at med det svinghjulet skulle man få bedre gassrespons og dermed noen andre diverse ting for at det skulle holde i takt. tydeligvis no feil da, men det er vell bare fordeler med å bytte til 3,6 svinghjul og compani?
torko Skrevet September 4, 2013 Forfatter Skrevet September 4, 2013 og eventuelt hva er forskjellen? og kan det anbefales?
Kjakan Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 Ved å bytte til 3,6 svinghjul så får du nok ein motor som er litt meir turtalvillig, men mister litt moment..
CrZyWiz Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 Ved å bytte til 3,6 svinghjul så får du nok ein motor som er litt meir turtalvillig, men mister litt moment.. Den blir ikke mer turtallsvillig, men får bedre gassrespons. Mister ikke moment fra motoren,men pga letter svinghjul blir den litt lettere å kvele ved igangsetting.
torbfer Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 Må også ha slavesylinder til 3,6 har eg hørt rykter om.
torko Skrevet September 6, 2013 Forfatter Skrevet September 6, 2013 Her var det mye nyttig svar takk for detta gutta. Noen som eventuelt kan bekrefte om jeg må bytte slaven?
torbfer Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 Her var det mye nyttig svar takk for detta gutta. Noen som eventuelt kan bekrefte om jeg må bytte slaven? Ja det kan eg bekrefte, men du kunne vist kappe av pinnen i slaven. Men eg hadde kjøpt ny koster ikkje så mye
torko Skrevet September 6, 2013 Forfatter Skrevet September 6, 2013 aha;) nei sånt koster ikke all verden;) takker;)
torbfer Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 Eg har akkurat bestilt alt dette til min s38b38:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå