lamar81 Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Har planer om å ta turen til Vålerbanen til helga, fattern og jeg i hver vår Bmw. Dette blir første gang jeg kjører på bane og lurer på om det er noe spesielt man bør tenke på eller sjekke med tanke på bilen? F.eks dekktrykk? Tar gjerne i mot tips og triks! Gleder meg som en unge;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Sjekk dekktrykket både før og etter kjøring. Bremsevæsken burde være byttet i år, og bilen burde henge sånn nogenlunde godt sammen. Ellers er det ikke noe spesielt. Ta med hjelm, gi gass og vik unna hvis det kommer en sølv Z3 Coupe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiXi Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 lufte bremser kan vere smart gjør altid dette før jeg skal på banekjøring. peile olje etter hver gang du kjører inn i depoet plutselig kan det mangle litt:P ikke sett bilen med brekket på hvis du har varme bremser kommer an på hvor hardt du kjører da. også tror jeg du må ha presending under bilen. men dette er jeg ikke 100% sikker på. lite tips ikke tro du er verdensmester første gang:P det gjorde jeg og det kunne fort blitt dyrt hvis jeg ikke hadde truffet sanda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Hvilke forberedelser du bør gjøre kommer litt an på den generelle tilstanden på bilen du/dere skal bruke. Det er veldig kjedelig med feks en kjølevæskelekkasje utpå der.. Selv skal jeg ta med konebilen dit på søndag, og kommer til å sjekke blant annet oljenivå, dekktrykk og om hjulene er skrudd skikkelig på (kan være lurt hvis du feks bytter til andre hjul for banekjøringen). Ellers vil jeg anbefale at du starter kjøringer med å legge inn litt ekstra marginer, og at du heller øker farten etterhvert. Ta deg tid til å bli kjent med banen. Få gjerne med deg en erfaren fører på noen runder, det kan man lære mye av. Evt bli med noen runder i bilen til en som har mye kjøretrening. Mange som er villige til å bidra med litt tips i så måte. Husk at både bil og fører har godt av litt pauser innimellom Og - som hagenissen er inne på - følg godt med i speilene! Han m.fl holder overraskende høy fart utpå der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamar81 Skrevet September 5, 2013 Forfatter Share Skrevet September 5, 2013 Takker for innspill! Da føler jeg meg litt bedre forberedt. Har byttet bremsevæske, olje og alle filter de siste 6 mnd. Bilene er nyere 3 og 5 serie, så de er nok fortsatt godt skrudd sammen;) Har sittet på YouTube og sett på kjøring fra Vålerbanen, og har skjønt at speilene må brukes flittig, jeg kommer absolutt ikke være den raskeste på banen;) Skal ta det relativt rolig da dette er familiekjerra, har ikke råd til store uhell... Skal holde spesielt øye etter Z3 coupeen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 sett bort i fra en miniservice på bil før avreise og en liten sjekk pr. heat må du føle deg fram med bilen på banen. hvordan føles dekk, bremser etter noen runder. hvordan ligger temperatur osv. benytt første og siste runde pr. heat til oppvarming/nedkjøling. se i speilet, ta hensyn til andre og ha det GØY! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå