Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg fikk feil at jeg må bytte bremseslangene mine. og kor mange slanger er det? er det 6stk eller 4? står også at jeg har 30% bedre brems på ene bakhjulet, og hva må jeg bytte for å få fikset dette? går det an å stramme noe i tannstang? eller bytte trommel, sko?

Takker for svar! :)

Skrevet

Står det bremseslanger eller bremserør? Det er 1 slange di siste 20cm ut til vært hjul på en bil. Men sjelden at alle ryker samtidig..

Er det bremserør det står på lappen, så er det masse jobb om det er bak! Må ned med eksos,mellomaksling og drivstofftank bare for å komme til røyra..

Ang bremseeffekt så forstår jeg ikke hvorfor du snakker om tannstang, da dan har med styring å gjøre..

Men for å jevne ut bremseffekt på samme aksling, bør du nok rive i nye klosser og skiver. Er dette ikke så ille, bør calipteren overhales/byttes!

Skrevet
Står det bremseslanger eller bremserør? Det er 1 slange di siste 20cm ut til vært hjul på en bil. Men sjelden at alle ryker samtidig..

Er det bremserør det står på lappen, så er det masse jobb om det er bak! Må ned med eksos,mellomaksling og drivstofftank bare for å komme til røyra..

Ang bremseeffekt så forstår jeg ikke hvorfor du snakker om tannstang, da dan har med styring å gjøre..

Men for å jevne ut bremseffekt på samme aksling, bør du nok rive i nye klosser og skiver. Er dette ikke så ille, bør calipteren overhales/byttes!

Det står '' skadet bremseslanger '' så det er ikke noe rør! jeg lurer bare på antallet, hvor mange jeg trenger å kjøpe. Det står i kommentaren på ''dårlig bremser bak'', muliggens slakk i tangstang elns. Men hjustillingen kan ikke ha noe med dette å gjøre sant? Takker for svaret ditt :)

Skrevet
Står det bremseslanger eller bremserør? Det er 1 slange di siste 20cm ut til vært hjul på en bil. Men sjelden at alle ryker samtidig..

Er det bremserør det står på lappen, så er det masse jobb om det er bak! Må ned med eksos,mellomaksling og drivstofftank bare for å komme til røyra..

Ang bremseeffekt så forstår jeg ikke hvorfor du snakker om tannstang, da dan har med styring å gjøre..

Men for å jevne ut bremseffekt på samme aksling, bør du nok rive i nye klosser og skiver. Er dette ikke så ille, bør calipteren overhales/byttes!

En får det til uten å ta ned dette og dersom en løsner tanken og er litt fint på hånda :-) Men da må man vite hvordan det ser ut over og hva man driver med :-)

Skrevet
Står det bremseslanger eller bremserør? Det er 1 slange di siste 20cm ut til vært hjul på en bil. Men sjelden at alle ryker samtidig..

Er det bremserør det står på lappen, så er det masse jobb om det er bak! Må ned med eksos,mellomaksling og drivstofftank bare for å komme til røyra..

Ang bremseeffekt så forstår jeg ikke hvorfor du snakker om tannstang, da dan har med styring å gjøre..

Men for å jevne ut bremseffekt på samme aksling, bør du nok rive i nye klosser og skiver. Er dette ikke så ille, bør calipteren overhales/byttes!

Det står '' skadet bremseslanger '' så det er ikke noe rør! jeg lurer bare på antallet, hvor mange jeg trenger å kjøpe. Det står i kommentaren på ''dårlig bremser bak'', muliggens slakk i tangstang elns. Men hjustillingen kan ikke ha noe med dette å gjøre sant? Takker for svaret ditt :)

Du trenger 4 stykker. En til hver bremsecaliper. Forøvrig sjeldent at vi anmerker alle 4 som dårlige, så det gjerne kun er sprekker eller slittasje på en eller to i gangen. Mest sannsynlig mener nok verkstedet at gummien på slangene begynner å bli morkne og de anmerker derfor at de er dårlige.

Det er ingen hokkus pokkus jobb å bytte disse slangene og delene er som regel billige og enkle å få tak i på meca, mekonomen osv.

Husk bare på at du må lufte bremsene i riktig rekkefølge etterpå og at det kan være lurt å sette på et bremsestag (les: et stag som står i spenn til førerstolen og som holder bremsepedalen nede) slik at det ikke står å renner bremsevæske når du bytter slange.

Forskjellig bremsekraft kommer somregel av dårlig stempel i caliper på en av sidene. Det kan f.eks være rust eller støv som forhindrer stemplet å presse slik det skal. Da kan du entet overhale stempelet (kan være en del jobb om du ikke er dreven) eller bytte calipere bak. Bytter du kun på den siden det er anmerket som dårlig, så kan du risikere at denne nå bremser bedre og dermed er du tilbake til start med forskjellig bremsekraft.

Det kan også være glidere som har irret fast eller rustet fast. Overhal alle glideflater og puss vekk rust. Husk at rust øker med 10-gangen! Det vil si at 1mm gods blir 10mm rust!

Kan nevne at man ikke nøvendigvis MÅ ned med tank, diff og alt mulig for å bytte bremserør. Byttet senest rør på en E46 stasjonsvogn forrige uke fra begge calipere bak og til midt under bilen. Gikk fint med å senke drivstofftanken litt ned bare. Selvfølgelig trangt, men med litt kreativitet går det utmerket.

Skrevet
Står det bremseslanger eller bremserør? Det er 1 slange di siste 20cm ut til vært hjul på en bil. Men sjelden at alle ryker samtidig..

Er det bremserør det står på lappen, så er det masse jobb om det er bak! Må ned med eksos,mellomaksling og drivstofftank bare for å komme til røyra..

Ang bremseeffekt så forstår jeg ikke hvorfor du snakker om tannstang, da dan har med styring å gjøre..

Men for å jevne ut bremseffekt på samme aksling, bør du nok rive i nye klosser og skiver. Er dette ikke så ille, bør calipteren overhales/byttes!

Det står '' skadet bremseslanger '' så det er ikke noe rør! jeg lurer bare på antallet, hvor mange jeg trenger å kjøpe. Det står i kommentaren på ''dårlig bremser bak'', muliggens slakk i tangstang elns. Men hjustillingen kan ikke ha noe med dette å gjøre sant? Takker for svaret ditt :)

Du trenger 4 stykker. En til hver bremsecaliper. Forøvrig sjeldent at vi anmerker alle 4 som dårlige, så det gjerne kun er sprekker eller slittasje på en eller to i gangen. Mest sannsynlig mener nok verkstedet at gummien på slangene begynner å bli morkne og de anmerker derfor at de er dårlige.

Det er ingen hokkus pokkus jobb å bytte disse slangene og delene er som regel billige og enkle å få tak i på meca, mekonomen osv.

Husk bare på at du må lufte bremsene i riktig rekkefølge etterpå og at det kan være lurt å sette på et bremsestag (les: et stag som står i spenn til førerstolen og som holder bremsepedalen nede) slik at det ikke står å renner bremsevæske når du bytter slange.

Forskjellig bremsekraft kommer somregel av dårlig stempel i caliper på en av sidene. Det kan f.eks være rust eller støv som forhindrer stemplet å presse slik det skal. Da kan du entet overhale stempelet (kan være en del jobb om du ikke er dreven) eller bytte calipere bak. Bytter du kun på den siden det er anmerket som dårlig, så kan du risikere at denne nå bremser bedre og dermed er du tilbake til start med forskjellig bremsekraft.

Det kan også være glidere som har irret fast eller rustet fast. Overhal alle glideflater og puss vekk rust. Husk at rust øker med 10-gangen! Det vil si at 1mm gods blir 10mm rust!

Kan nevne at man ikke nøvendigvis MÅ ned med tank, diff og alt mulig for å bytte bremserør. Byttet senest rør på en E46 stasjonsvogn forrige uke fra begge calipere bak og til midt under bilen. Gikk fint med å senke drivstofftanken litt ned bare. Selvfølgelig trangt, men med litt kreativitet går det utmerket.

Jeg har trommel og bremsesko på bakhjulene, da er det ikke noe calipere vel? eller.... er ikke bmw expert enda for å si det sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...