stigerik Skrevet September 11, 2013 Skrevet September 11, 2013 Jeg er så heldig at jeg står på trappene til å kjøpe en 2003 modell 730d (finn kode 42496339 ser ut til å bli valget mitt. Den skal angivelig være strøken og helt uten rust. Jeg lurer på: Hvis det er noe rust noe sted - hvor er det? Hvor skal jeg lete? Dersom det er tuklet med km, er det noen måte å oppdage det? Mengden steinsprut og serviceheftet er jo greit, men andre ting. Kan jeg gå inn i computeren med multifunksjonshjulet og få en historikk om elektronikkfeil/feilmeldinger som bilen har hatt? Er det andre ting jeg bør se etter? Jeg setter pris på all hjelp i det som for meg er en ganske stor investering og oppgradering fra E39. mvh Stig
Otis Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Jeg har ikke lest noe om at e65 er belemret med rust. Tukling av kilometer kunne sees før på e39 ved at liten prikk i instrumentpanelet dukket opp, men om de har jukset skikkelig så kan du ikke oppdage det, selv ved å koble til en datamaskin. Du kan ikke se tidligere feilmeldinger i idrive, bare service meldinger, og evt noe småtteri. Jeg ville ha sjekket at alt fungerte og se om bilen er i den tilstanden som selger sier den er. Samt at service hefte er fyllt opp.
wicky124 Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Jeg kan en del om E65...Og jeg hadde anbefalt deg å kjøpe av en forhandler med garanti...Mye som kan gå galt på disse bilene (Egen erfaring!) og det er dyrt..
stig. Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 mye km tukling på de bila,stort sett kurant og finne ut om det har blitt fikla med,pga km er lagra 3 forskjellige steder på de bila mener jeg,å automaten har en liten tendens til og lugge litt på converteren,å klassiske matte lampeglassa forran,ellers er det vel greie biler
stigerik Skrevet September 12, 2013 Forfatter Skrevet September 12, 2013 Takk for svar. Når det gjelder forhandlergaranti så er vel det bare 6 mnd og jeg har mye lengre tidshorisont enn det. Man kan jo kjøpe en forsikring som dekker full stans de første månedene, men jeg ser ikke helt at jeg kan få bruk for det heller. I helga får jeg ikke tatt NAF test i Trondheim før jeg kjører til Sørlandet igjen. Det blir nok å handle og håpe at det ikke er en mandagsbil. Stig
Otis Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Jeg har diagnose muligheter på e65 i hvert fall. Så om du vil så kan du komme til meg når du ser på bil, så kan jeg se om jeg finner noe?
stigerik Skrevet September 12, 2013 Forfatter Skrevet September 12, 2013 Takk for et glimrende tilbud. Vi kommer litt sent fredag og skal videre så fort som mulig (ikke det beste utgangspunktet når man skal handle bil, men...) så jeg får takke nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå